חשוד מסרטון החתונה דורש מרועי שרון לחשוף את המקור

קטין החשוד בעבירות של הסתה לאלימות או טרור, דורש מהעיתונאי רועי שרון לחשוף את המקור שלו בפרשת פרסום הקלטת ממה שפורסם כ-"חתונת השנאה". שרון בתגובה: "דרישה מופרכת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/17 13:55 כד בתמוז התשעז

חשוד מסרטון החתונה דורש מרועי שרון לחשוף את המקור
מתוך הסרטון, צילום: צילום מסך מתוך ערוץ 10

הסרטון מהחתונה בה השתתפו פעילי ימין רבים ופורסמה לראשונה על ידי כתב ערוץ 10 דאז, רועי שרון שוב בכותרות. אתר 'אייס' מפרסם כי קטין החשוד בעבירות של הסתה לאלימות או טרור כשתועד באותו סרטון, דורש מהעיתונאי רועי שרון לחשוף את המקור שלו בפרשת פרסום הקלטת, וזאת כחלק מבניית תיק ההגנה של אותו קטין. הקטין פנה באמצעות עורכי דינו לבית משפט השלום בירושלים, בבקשה להסרת חיסיון עיתונאי. דיון נקבע ל-30 ביולי.

בפנייה לבית המשפט נכתב: "הכתב רועי שרון נחקר במשטרה ומסר כי קיבל את הסרטון, באמצעות הודעת וואטסאפ מידיו של גורם שביקש שפרטיו יישארו חסויים. המשטרה כיבדה את בקשתו של רועי שרון ולא הוסיפה לחקור אודות הגורם שהעביר את הסרטון לידיו. רועי שרון עצמו לא הועמד לדין ואינו משמש כעד תביעה".

עוד נטען כי לולא הפרסום בערוץ 10 לא היה החשוד נעצר ונחקר: "הנאשם יטען כי פרטיו של הגורם שהעביר את הסרטון הרלוונטי לידי רועי שרון חיוניים להגנתו" הוסיף החשוד לטעון בפנייה לבית המשפט, "זאת, נוכח העובדה כי הנאשם מבקש לבסס בהמשך טענות לפיהן האירוע כשלעצמו לא משך כל תשומת לב אף מצד המשתתפים בו, ולא התקיימו לגביו יסודות העבירה הפלילית הרלוונטית, בעוד שעצם פרסום הסרטון באמצעות חדשות ערוץ 10 יכול והיה בו כדי למלא את יסודות העבירה, אולם במקרה כזה מבצעי העבירה לא היו הנאשם וחבריו אלא אנשי ערוץ 10. שולח הסרטון הינו חוליה הכרחית במעשה הפרסום וחשיפתו הכרחית לבירור המשפט ולביסוס הטענה כי ההליך אינו יכול להתמצות אך בחלקו הראשון והמצומצם של המעשה ולהתעלם מכל שלבי הפרסום שהתרחשו מאוחר יותר".

רועי שרון אמר בתגובה לאתר 'אייס': "מדובר בדרישה מופרכת של אחד הנאשמים. גם אילו לא הייתה מבוססת על קונספירציות שאינן רלוונטיות לתיק, הייתי מחוייב להגנה על מקורותיי. גם אם למישהו מהמעורבים זה נשמע מוזר".