חנוכה שמח: יוחאי דמרי מדליק נר שישי

ראש מועצת הר חברון מזה כארבע שנים, ותושב עתניאל ברמ"ח איבריו, מדליק נר חנוכה ומספר על הדמות שמסמלת בעיניו גבורה. פרויקט מיוחד

חדשות כיפה דויד ליבנה 17/12/17 20:09 כט בכסלו התשעח

חנוכה שמח: יוחאי דמרי מדליק נר שישי
יוחאי דמרי, צילום: באדיבות המצולם

יוחאי דמרי, 52, תושב עתניאל, חוגג ממש בקרוב ארבע שנים בראשות מועצת הר חברון. הערב הוא מדליק נר שישי של חנוכה ומספר על הדמות שמסמלת בעיניו גבורה:

"דרור וינברג, מפקד חטיבת יהודה שנהרג בקרב הסמטה בחברון בכסלו תשס"ג, הוא הדמות המסמלת בעיני את הגבורה היהודית שהייתה 'בימים ההם' ונמשכת עד היום  'בזמן הזה' - גבורה העוברת כחוט השני מגיבורי ישראל התנ"כיים דרך החשמונאים מתתיהו ובניו, ועד גיבורי ימינו.

"בפרשת השבוע קראנו על יוסף המכונה ע"י פרעה 'איש אשר רוח בו' ובהמשך ממנה אותו כמשנה למלך בכוונה שיוביל בתבונה את המשבר לפתחו עומדת מצרים. כל חברה אנושית צריכה מנהיגים שיעמדו בראש העם וינתבו בתבונה וביושר את צרכי הכלל, באומות העולם אישיות המנהיג אינה הולכת תמיד בהתאמה עם ערכים, מידות ויושרה. ניתן לראות מנהיגים רבים בעולם שחייהם הפרטים מלווים בקלקולים ובנורמות לקויות.

"חכמינו לימדו אותנו הלכות מנהיגות. נאמר "טוב ארך אפים מגיבור ומושל ברוחו מלוכד עיר" וכן "איזהו גיבור הכובש את יצרו", ועוד. מנהיגותם של המכבים והנהגתו של דרור היו בגבורה, גבורה מזן אחר. גבורתם נבעה מעולם ערכים יהודי ששמר עליהם בחיי המעשה והיה המצפן הערכי שהוביל ונתן להם את הכוח והסיעתא דשמיא. ובזכות כך הביא אותם גם להצטיינות ולהישגים ניכרים בעשייתם.

"דוד ויוסף - שני גיבורי ישראל. על דוד הכתוב מעיד 'ויהי דוד לכל דרכיו משכיל', וביוסף מעיד הכתוב על הצלחתו. הצלחתם עברה דרך נחישות, יצירתיות, תבונה, חדשנות, תכסיסנות, פריצת דרך ותכונות נוספות שנולדו מתוך אותה גבורה שבהנהגה הפרטית - מידות מתוקנות, קביעת עיתים לתורה, ענווה ויושר.

"מי ייתן ונזכה כולנו בימים אלה למשוך מגבורתם העילאית של מנהיגינו ולראות בה מודל נכון וראוי לחיקוי. חנוכה שמח".

יוחאי דמרי

יוחאי דמרי. צילום: באדיבות המצולם