מעיין השירים הנסתר של אביתר בנאי שאתם ממש חייבים להכיר

להיטיו של אביתר בנאי מוכרים לכולם, החל מעד מחר ועד פרגולה. בין הלהיטים הרבים, מתחבאים גם כמה פנינים עלומות שזכו לפחות חשיפה. ניסינו להביא בפניכם חמישה שירים פחות מוכרים שלו – הכינו את האוזניות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/03/22 12:58 כט באדר א'

מעיין השירים הנסתר של אביתר בנאי שאתם ממש חייבים להכיר
צילום: פלאש 90

אביתר בנאי הוא אחד היוצרים המוערכים בישראל בשנים האחרונות. אביתר הוא נצר למשפחת בנאי שהוציאה מתוכה אמנם ויוצרים רבים, והוא זמר מצליח ופורה. האלבום הראשון של בנאי יצא בשנת 1997, מאז הוא הוציא עוד כמה אלבומים.

לבנאי להיטים רבים, דוגמת "עד  מחר", "יפה כלבנה", "אבא" ועוד ועוד. לצד להיטיו הרבים, רבים משיריו לא זכו להפוך לכאלה. בין שבעת האלבומים שלו, חבויים שירים שכשמנקים מהם את האבק אפשר לגלות פנינים יקרות ערך. קבלו חמישה שירים נסתרים של אביתר בנאי.

השירים הנסתרים של אביתר בנאי 

1. דברים מסוכנים. בשנת 2004 הופק אלבום משיריו של מירון ח. איזקסון, משורר וסופר דתי, שנקרא "סימנים". אביתר משתתף בשני שירים באלבום, "משיב הרוח" מתוכו הצליח יותר, אבל "דברים מסוכנים" פחות הצליח. "בבית גדלים דברים מסוכנים", שר אביתר על סוג של טירוף. "די בניקיון שאינו דייקן או בחפץ מבלבל וכבר יש כאן מחלה, הרבה אפשרויות חריפות גרות כל כך קרוב".

האזינו לשיר: דברים מסוכנים 

2. כה ציפיתי ליום והגיע. גם את השיר הזה לא כתב בנאי בעצמו, אלא הלחין למילותיה של רחל המשוררת. ימים אחרי פרסום אותו אלבום בנאי חזר בתשובה באופן רשמי, וניתן למצוא בטקסט עיסוק מעניין באלוהים. "האמנם לשכך את הזעם של האל התובע כל בכור, אעקוד על גבי המזבח  גם אותך רחשי הטהור".

האזינו לשיר: כה ציפיתי ליום והגיע

3. שאו שערים. בשנת 2013 פרסם בנאי את "יפה כלבנה", אלבום שנשא את שם שיר הנושא שהוקדש לאשתו, כולל תמונה שלה על העטיפה. בתוך האלבום הזה נמצא גם שיר שנראה שנכתב על ביתו של בנאי. הוא נותן לה עצות ליחס עם אלוהים: "ברכי בתי את אדונייך", "הטי אוזנך שמעי קולו" ו-"גלי לו את כל סודותייך".

האזינו לשיר: שאו שערים

4. אדם נזרק. באלבום "לשונות של אש" תוכלו למצוא את "פרגולה", "הושענא" ועוד להיטים נוספים. באותו אלבום מתחבא גם השיר "אדם נזרק", טקסט חשוף של אביתר המדבר על התמודדות. הפזמון הוא אחת השורות היפות בקריירה שלו: "ואבק עולה ומיתמר עד לב שמים, ריקוד בין ייאוש לאמונה. לא לוותר זה לנצח".

האזינו לשיר: אדם נזרק

5. עת לזרוע. רן ראשון הוא זמר ויוצר שחזר בתשובה, והצליח להביא את בנאי לשיתוף פעולה איתו. בשיר הם שרים יחד על אבהות: "עת לזרוע אמונה בין חיתולים והפרעות שינה". בשיר, שכתב ראשון, ישנה דרישה בלתי מתפשרת לקרבת אלוהים, על אף שגרת היום יום השוחקת.

האזינו לשיר: עת לזרוע

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן