חדש: הבית החדש של הציונות הדתית

בכפר הרא"ה הוקם "בית הציונות הדתית". ביום חמישי הגיעו להשקה כל המי ומי של הברנזה הדתית. אתם הייתם שם?

חדשות כיפה נדב פולק 05/11/17 12:22 טז בחשון התשעח

חדש: הבית החדש של הציונות הדתית
נהנים מהאווירה, צילום: דוד ווייל

ביום חמישי האחרון, התקיים בתל אביב ערב השקת חוג הידידים של "בית הציונות הדתית" בכפר הרא"ה אשר ישמש כמרכז מבקרים שיספר את סיפורה של הציונות הדתית המעשית והרעיונות ויסכם את פעילותה הרחבה מאז ועד היום.
היוזמה החלה לפני שנים רבות, עוד בזמנו של הרב נריה והרב צוקרמן זצ"ל אשר ביקשו להקים בכפר הרא"ה מרכז לציונות דתית ובמהלך השנים גורמים רבים ובניהם עמותת "ראש הגבעה", מפעלות הציונות הדתית ועמותת כפר הרא"ה קידמו את נושא זה שמבשיל ורוקם עור וגידים בימים אלו.

הרשקוביץ ושפירא

הרשקוביץ ושפיראצילום: דוד ווייל

השר בנט חותם

השר בנט חותםצילום: דוד ווייל

השר אלקין וסגן השר בן דאהן

השר אלקין וסגן השר בן דאהןצילום: דוד ווייל

בערב השתתפו השר נפתלי בנט, השר זאב אלקין, ח"כ שולי מועלם, הרב יצחק לוי שר החינוך לשעבר ומי שכיהן כיו"ר המפד"ל ויו"ר חוג הידידים של בית הציונות הדתית, ומנכ"ל בית הציונות הדתית צבי צביבל.  בצוות ההקמה בין היתר משתתפים: הרב גד ברטוב, דובי טל, בניה פרידמן, פיני אפרתי ורפי קפלן.
בערב הוצגה פרוגרמת בית הציונות הדתית, יעדיה ודרכי פעולתה ואת מגמת המקום לשלב את כלל קשת הציבור הציוני הדתי. הנעימו לאנשי הציונות הדתית את הערב: חנן יובל וגקי לוי

מסמך לחתימה

מסמך לחתימהצילום: דוד ווייל

ח"כ ניסן חותם

ח"כ ניסן חותםצילום: דוד ווייל

גקי לוי וחנן יובל

גקי לוי וחנן יובלצילום: דוד ווייל

רפי קפלן, מנכ"ל "מעלה-המרכז לציונות דתית" ומנהל התוכן של הפרויקט ציין כי "הבית הזה חייב להיות הבית של כל ציבור הכיפות הסרוגות. במקום הזה כל מי שמרגיש עצמו שיך לציונות הדתית צריך למצוא את מקומו. אין כאן מגמה להקים מוזיאון, ובטח לא מוזיאון לחלק מסויים בציבור הכיפה הסרוגה, אלא מקום תוסס וחי החושף את שורשי הציונות הדתית, ערכית והיסטורית, את פועלה ערב הקמת המדינה ובמשך כל שנות תקומת עם ישראל בארצו והמשך פעילותה כיום."

רפי קפלן מנהל התוכן

רפי קפלן מנהל התוכןצילום: דוד ווייל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן