חגיגות העצמאות החלו: טקס משואות אלטרנטיבי בארה״ב

עשרות שליחי תנועת בני עקיבא העולמית קיימו טקס מיוחד, במהלכו בחרו השליחים דמויות מופת מן החברה הישראלית והדליקו בשמם משואות. המשתתפים זכו לברכות משורת מנהיגים וידוענים ישראלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 17:25 ג באדר התשעח

חגיגות העצמאות החלו: טקס משואות אלטרנטיבי בארה״ב
שליחי צפון אמריקה בטקס הדלקת המשואות האלטרנטיבי, צילום: בני עקיבא העולמית (WBA)

45 שליחי תנועת בני עקיבא העולמית (WBA) השתתפו אמש (מוצ"ש) בטקס הדלקת משואות אלטרנטיבי לרגל 70 שנה למדינה, שהתקיים בניו ג'רזי שבארה"ב. המשתתפים זכו לברכות משורת מנהיגים וידוענים ישראלים, בהם יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, נתן שרנסקי, ישי ריבו ויעל ארד.

האירוע נערך במסגרת כנס שליחי צפון אמריקה של תנועת בני עקיבא העולמית, שהתקיים בסוף השבוע האחרון בעיר ניוארק שבניו ג׳רזי. שיאו של הכנס אמש, אז קיימה התנועה טקס חגיגי הראשון בשורה של אירועים לכבוד יום העצמאות ה-70 למדינה, במהלכו בחרו השליחים דמויות מופת מן החברה הישראלית והדליקו בשמם משואות. 

בדברים ששלח לכנס ביקש יו״ר הכנסת אדלשטיין, לחזק את ידי השליחים התורמים את חלקם לחברה ולמדינה. יו״ר הסוכנות נתן שרנסקי בירך את השליחים העמלים ״לחזק את הקשר של כל יהודי בעולם לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל. ובזכות העשייה של בני עקיבא העולמית יזכור כל יהודי שיש לו קהילה ויש לו בית בישראל״.

עוד שלחו ברכות מקסין פסברג, מנכ״לית אינטל ישראל לשעבר, שהתייחסה לתפקיד החשוב של ישראל כמדינת סטרט-אפ ״שהביאה את ישראל להישגים בלתי רגילים ב-70 שנה״. היא קראה לשליחים להאדיר את החינוך הישראלי השואף למצוינות ולחדשנות וביקשה להדליק משואה ״לכבוד היזמות הבלתי פוסקת של מדינת ישראל״. 

יעל ארד שלחה גם היא את ברכתה בשמה ובשם חבריה לספורט הישראלי. בתחום המוסיקה והתרבות שלח ישי ריבו את ברכתו. ריבו התייחס לכוחה של המוסיקה בתרבות ובהיסטוריה היהודית ככלי מחבר ומגשר. ״אני חייב להודות בשמי ובשם כל התעשייה הזאת לפעילות של בני עקיבא העולמית על מה שאתם עושים ומגיעים דרך הפעילות שלכם עם השירים האלה לקהל הגדול בתפוצות״.

כנס השליחים של צפון אמריקה הוא כנס שנתי אליו מגיעים כל השליחים במדינות ארה״ב וקנדה, ויחד דנים בסוגיות הבוערות בסניפים המקומיים. כמו כן, במהלך שיעורים והרצאות הניתנים לאורך הכנס מקבלים השליחים כלים ותמיכה מהנהלת התנועה המסייעים להם בהמשך פעילותם. מיקום הכנס משתנה בכל שנה.

״השנה בחרנו כמו כל עם ישראל להתייחס לנושא המבורך הזה, 70 שנה למדינה״, סיפר מזכ״ל תנועת בני עקיבא העולמית רועי אביקסיס. ״בהיותנו שליחים בעולם, לעתים קשה ליצור את החיבור לנושאים המעסיקים את הציבור בישראל, גם אם אלו נושאים בוערים ביותר. לפיכך, בחרנו להעצים דמויות מופת ישראליות, העוסקות בתחומים בינלאומיים אשר המכנה המשותף שלהם עם יהדות התפוצות גדול.

"כך יוכלו שליחנו לשאוב כוחות ורעיונות ולהביא לטקסים רלוונטיים עבור קהילותיהם ביום העצמאות הקרב ובא. אנו סומכים על השליחים שלנו שהם יעצימו את הטקס שקיימנו אמש למקומות חדשים ומרתקים ב-ה׳ באייר הקרוב״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן