"התקשורת איבדה את אמון הציבור ביושר"

ביום עיון שערכה היום (ב') הרשות השנייה בנושא אמון הציבור בתקשורת אמר עיתונאי חברת החדשות יאיר שרקי "בסיקור מחאת הלהט"ב וחוק הלאום התקשורת חצתה קו אדום ואיבדה את אמון הציבור ביושר"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/07/18 15:36 יח באב התשעח

"התקשורת איבדה את אמון הציבור ביושר"
יאיר שרקי, צילום: ישראל ברדוגו

הרשות השנייה קיימה היום (ב') בתל אביבי יום עיון שכותרתו הייתה "אמון התקשורת בציבור". באירוע השתתפו נציגים מכלל אמצעי התקשורת בישראל - כתבים, עורכים ומגישים.

בין הנציגים היה גם כתב חברת החדשות יאיר שרקי שאמר "אמון הציבור הוא עניין של ימין ושמאל. אי אפשר לדבר על אמון בתקשורת בלי לדבר על ימין ושמאל וזהות יהודית. זה הסיפור עצמו. הקביעה מה הידיעה שפותחת מהדורה היא כבר הבעת עמדה. מה שקרה כאן עם מחאת הלהט"ב ובקטן יותר גם עם חוק הלאום, זה כבר מזמן עזיבה של הסיקור וחציית הקו של התקשורת אל הכיכר. התקשורת מייצרת את המתקפה על עצמה ואיבדה את האמון ביושר. הרשתות הן לא איום, הן הזדמנות ומראות לנו במה הציבור מתעניין. הרשתות מזכירות לנו את הנתק שקיים בין האולפן לבין הבית. בהתנתקות, שהיתתה לפני שפייסבוק נהיה מה שהוא היום, היו שומעים קול אחד באולפנים היום כבר אי אפשר לברוח מזה.

עוד השתתף בכנס עופר חדד, גם כן כתב חברת החדשות שאמר "היום נורא עסוקים בשאלת הזהויות ולא בעמדות בתקשורת. שואלים אותי ברחוב למה אני לא מדווח על דברים טובים. התפקיד שלי הוא להביא סיפור ולהוציא כותרת. אני לא אמור לעשות 'נעים בגב' לאף מגזר ולא לעשות אף אחד מרוצה. שאלת הייצוגים יותר קריטית משאלת העמדות. קשה להתעלם מכך שעשרות שנים היו לתקשורת פנים זהות וכולם הגיעו מאזור חיוג מסוים, וכפועל יוצא הסיקור גילה בורות או חסור עניין במקומות שונים בציבור. מאז ומעולם היה לי ברור שהסיפור הוא מה שקובע ולא הזהות שלי. רק לאחרונה ניגש אליי מישהו אחרי התפילה ושאל אותי אם אני לא מתבייש ו'בשביל מה שמו אותך שם'. זה לא רלוונטי ולא מעניין בעיניי. רואה עצמי כנציג של הזהות. לפני כמה שנים כשצילמנו סדרת כתבות ניגש אלי בסטיונר, עם כל הסטריאוטיפים ואמר לי שסוף סוף יש אחד משלנו בחדשות ושאני מזכיר לו את האחיין שלו. אז הבנתי שיש ציבור שלם שעד לא מזמן לא יכול היה לראות אנשים בדמותו בעמדת מגישי חדשות."