השר גלנט במצפה יריחו: "הכל תלוי בשמירה על הזהות היהודית שלנו"

שר השיכון יואב גלנט ביקר היום בישיבת מצפה יריחו ונפגש עם הרב שבתי סבתו עם התלמידים: "הדרך שהרב מוביל היא מיוחדת במינה. אתם נחשפים לחכמה הגדולה שנמצאת בתוך תורת ישראל. קחו את הכלים האלה ותעשו בהם חיל למען עם ישראל"

חדשות כיפה גלעד כהן 22/10/18 14:27 יג בחשון התשעט

השר גלנט במצפה יריחו: "הכל תלוי בשמירה על הזהות היהודית שלנו"
השר יואב גלנט והרב שבתי סבתו, צילום: ישיבת מצפה יריחו

הבוקר (שני) התקיים ביקור מיוחד בישיבה במצפה יריחו של השר יואב גלנט עם ראש הישיבה הרב שבתי סבתו. במהלך הביקור השר גלנט סייר במבנה הישיבה הגבוהה החדש ההולך ונבנה. ביקר בחדר המדע הייחודי של הרב ואף למדו חברותה בגמרא במשותף. השר התוודע לפרויקטים המיוחדים אותם מובילה הישיבה, ללימוד התורה הייחודי אותו מוביל הרב ולדרך המיוחדות של הישיבה. 

במהלך הביקור אמר השר לתלמידים "מה שראיתי בשעה אחת מילא אותי שמחה גדולה. המקום הזה פורח מתוך המדבר במיקום ייחודי. ויותר מכך מיוחדת הדרך מצליח לחבר את הרעיונות העמוקים והמורכבים ביותר לאנשים הפשוטים בכל הארץ. הדרך שהרב מוביל היא מיוחדת במינה. אתם נחשפים לחוכמה הגדולה שנמצאת בתוך תורת ישראל תקחו את הכלים האלה ותעשו בהם חיל למען עם ישראל."

השר יואב גלנט והרב שבתי סבתו

השר יואב גלנט והרב שבתי סבתוצילום: ישיבת מצפה יריחו

עוד אמר השר "אנחנו מאמינים בקדוש ברוך הוא ובנצחיותו ואנו מבוססים על האמונה שאברהם הוא אבינו משה הוא רבינו ודוד הוא מלכנו. זה הדבר שקיים את עם ישראל במשך 2000 שנה, חזרנו לארץ לפני 120 שנה ויש מדינה עצמאית כבר 70 שנה. ההבדל בין מה שקרה לעם היהודי מאז חורבן הבית ועד הקמת מדינת ישראל נעוץ רק בדבר אחד- שמירה על הזהות היהודית שלנו.  כיום יש לנו את היכולת להגן על עצמנו בזכות עצמנו. אהבת התורה אהבת הארץ ואהבת העם הם הדברים שבזכותם אנחנו חיים פה על הארץ."

הרב סבתו ברך את השר ואמר: "השר גלנט הוא ראש החץ בהתיישבות, אמיץ כוח שנלחם על בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. כמו כן הרב העניק לשר את סט הספרים "ותשאני רוח" 

השר יואב גלנט והרב שבתי סבתו

השר יואב גלנט והרב שבתי סבתוצילום: ישיבת מצפה יריחו

 
הרב סיים בברכה מספר יהושוע: "חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת כי עמך ה אלוקיך בכל אשר תלך" 

השר נפרד מהרב ואמר "מודה לרב על ההזמנה והזכות לבוא ולראות מקרוב. ולתלמידים אמר: אתם חלק בשרשרת הדורות! כל אחד מוסיף אבן, מי קטנה ומי גדולה בחומה המגנה עלינו. צריך להילחם בכל החזיתות, תורה, צבא ועם ואתם עושים זאת כאן בישיבה."