השקת הספר "דרשות משנות הזעם"

לרגל הוצאה חדשה ומקיפה של הספר "דרשות משנות הזעם", נערכה בשבוע שעבר ערב מיוחד בירושלים

חדשות כיפה נדב פולק 29/10/17 11:26 ט בחשון התשעח

השקת הספר "דרשות משנות הזעם"
נושאי הדברים בהשקה, צילום: יחצ

יום רביעי האחרון נערך ערב מיוחד בבית הכנסת "רננים" בהיכל שלמה בירושלים,  לרגל הוצאה חדשה ומקיפה של הספר "דרשות משנות הזעם" המבוססת על ספר דרשותיו של  האדמו"ר ר' קלונימוס שפירא מפיאסצנה הי"ד שנספה בגטו ורשה. זוהי מהדורה חדשה של הספר הידוע בשם "אש קודש" – שנדפס לראשונה בשנת 1960 על פי צילומים מכתב היד שנמצא בכדי חלב שהוטמנו בגטו בימי השואה.

המהדורה החדשה היא מהדורה מדעית, מתוקנת על פי כתב היד המקורי של האדמו"ר ר' קלונימוס שפירא מפיאסצנה. המהדורה יצאה לאור השנה על ידי רשות המחקר שבמכללת הרצוג , בשיתוף עם יד ושם והאיגוד העולמי למדעי היהדות. את המהדורה ההדיר ד"ר דניאל רייזר, רכז החוג למחשבת ישראל במכללת הרצוג, מהדורה זו עוקבת אחר השינויים הללו ומציגה את שכבותיהם השונות שנכתבו בזמנים שונים במהלך השואה, דבר המאפשר לציבור הקוראים הצצה למהלך הכתיבה ולאירועים שליוו אותה.

הרב ברנדס הנחה את הערב

הרב ברנדס הנחה את הערבצילום: יחצ

במהלך הערב נשאו דברים הרב ד"ר יהודה ברנדס, ראש המכללה האקדמית הרצוג שהנחה את הערב, הרבנית ד"ר אסתר פרבשטיין, ראש המרכז ללימודי שואה במכללה ירושלים שעסקה  בתורת היסורים של האדמו"ר ובנחיצות של תורה זו כחלק מן התפיסה החסידית ש"לית אתר פנוי מינה". הרב חיים סבתו ראש ישיבת ברכת משה במעלה אדומים, ריתק את הקהל בסיפורו האישי, כיצד ילד יהודי עולה חדש ממצרים שגר במעברת 'בית מזמיל' מתוודע אט אט לזוועות השואה באמצעות אינטראקציה עם תושבי המעברה עולים מהונגריה משארית הפליטה. המחבר ד"ר דניאל רייזר עסק בשאלה "לאן פונה מחקר החסידות ולאן צריך להפנותו" וסיים בתקווה כי מכללת הרצוג תוכל לשמש זרקור לסוג חדש של מחקר יהודי.

מקשיבים לדברים

מקשיבים לדבריםצילום: יחצ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן