ראיון השף הצעיר מנתניה; רק בן 8 וחצי וכבר מטריף את הרשת עם מתכונים כשרים

אריאל נועם זיידן הוא תלמיד כיתה ג' מנתניה, ובעקבות הקורונה הוא נכנס למטבח כדי לעזור לאמא. אחרי שהתאהב בבישולים הוא התחיל להעלות את המתכונים שלו לרשת, ועכשיו בעמוד האינסטגרם יש כמעט 15 אלף עוקבים. הכירו את התופעה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/01/22 13:24 כה בשבט התשפב

השף הצעיר מנתניה; רק בן 8 וחצי וכבר מטריף את הרשת עם מתכונים כשרים
שף צעיר ברשת, צילום: מתוך הפייסבוק של אריאל נועם זיידן

אריאל נועם זיידן הוא בן 8 וחצי מנתניה, ואלה הפרטים היבשים היחידים שתקראו בכתבה הזו. זיידן מתחזק עמודי רשתות חברתיות פעילים ועתירי עוקבים, בהם תראו שף צעיר, שגריר של המיזם "לשון הרע לא מדבר אליי" ופרשן ריאליטי. תוכלו לראות אותו גם בתכניות ילדים ופאנלים בטלוויזיה.

הוא משתף את העוקבים במתכונים קלים ומהירים לכבוד שבת, לפעמים גם באמצע השבוע. מה הופך ילד צעיר לכוכב רשת? ואיך הפך את הקורונה לדבר חיובי? ישבנו עם אריאל לראיון מיוחד בחדשות כיפה.

ספר לנו על עצמך! גיל, כיתה, מיקום במשפחה?
היי, ‏אני אריאל נועם זיידן, בן שמונה וחצי. השנה אני בכיתה גימל, אני הילד הרביעי במשפחה ויש לי עוד ארבעה אחים. אני בעצם הכריך, אני הסנדוויץ.

"הכל התחיל מהקורונה, תתפלאו"

איך הכל התחיל?
"הכל התחיל מהקורונה, כן כן תתפלאו. אני ראיתי את אמא שלי עובדת במטבח מהבוקר עד הערב, אז אני גייסתי את עצמי נכנסתי למטבח ועזרתי לה. זו הייתה פעם הראשונה שבאתי ועזרתי לה. באותה תקופה אני לא ידעתי להכין עוגות שמרים ודגים לשבת כמו היום. היום אני מכין כבר דברים יותר רציניים, אבל בקורונה אני לא הייתי בשלן ממש טוב, והיום אני כן. אני מכין עוגות שמרים, אני מכין פיצות, ועוד המון דברים ברוך השם".

מי מצלם ועורך את הסרטונים?
"‏כשאני עובד קשה במטבח, אז קשה לי להתעסק עם המצלמה. אני פונה למי שבבית, ואני מבקש ממנו אם הוא יכול בבקשה לצלם אותי. כולם תורמים בשבילי ומצלמים אותי. והעריכה, זאת אחותי בת ה-20, קוראים לה שחק והיא עושה עבודה נפלאה".

"המון פעמים מבקשים ממני מתכונים"

איך התגובות?
"‏כשראיתי שאני טוב בזה ואני נהנה מזה התחלתי לעשות את זה ביום יום, זה ממש כישרון. ההורים תומכים בי מאוד. לדוגמא, פעם כשהפיצה שלי יצאה לא כל כך טובה, אז הם אמרו לי ותמכו בי. אני לא לא נעלבתי מזה והפסקתי, פשוט המשכתי נכנסתי למטבח עשיתי את הפיצה עוד פעם וזה יצא לי טוב. גם בעוגות שמרים, אם יצא לי העוגה יותר מדי מתוקה הם לא אומרים לי "וואי, מה זה, אריאל" אלא רק תומכים בי".

"יש כמה מבוגרים שמאמינים בי". זיידן

"יש כמה מבוגרים שמאמינים בי". זיידן צילום: מתוך הפייסבוק של אריאל נועם זיידן

מזהים אותך ברחוב?
"ברור שמזהים אותי ברוך השם, זה מתחיל בבית ספר. המורים מתלהבים ומחזקים אותי, החברים מפרגנים מאוד וההורים של החברים. המון פעמים מבקשים ממני מתכונים. גם שאני הולך ברחוב שואלים אותי: "רגע זה לא אתה מהמתכונים?", אז אני אומר להם "כן כן, זה אני מהמתכונים" ואחרי זה מבקשים גם תמונה וגם חתימה. אני עונה להם 'מה אנחנו בימי הביניים?'" (צוחק).

"המורים אומרים לי: קח את הכישרון שלך למקומות טובים"

איך התגובות בבית הספר?
"‏כמו שאמרתי, המורים בבית ספר מחזקים אותי. הם אומרים לי, "קח את הכישרון שלך למקומות אחרים וטובים". זה מה שאני עושה. אני גם שגריר של "לשון הרע לא מדבר אליי" ואני משתדל לעשות שמח ברשתות החברתיות וגם בכיתה".

מאיפה הרעיונות למתכונים?
"ה‏רעיונות למתכונים שלי באים מכל מיני כיוונים, אני גם לוקח השראה מהמאסטרים הכי גדולים תומר תומס ויונית צוקרמן. כמובן במקום הראשון זאת אמא שלי האלופה, שהכניסה אותי למטבח".

איך גילית את הכישרון שלך?
"‏בטח אתה מכיר את המשפט הזה "כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו", וברוך השם יש כמה מבוגרים שמאמינים בי".


(מתכון של אריאל לפופיט שוקולד)