הרב רונן נויבירט מונה לרב קהילה בקיסריה

הרב רונן נויבירט לשעבר מנכ"ל בית הלל מונה לרב קהילה בקיסריה. על כך שישמש רב בעיר בה מתגורר ראש הממשלה אמר נויבירט לכיפה: "אני רב של כלל הקהילה. מחוטב עציך עד שואב מימך"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/07/18 11:57 יח באב התשעח

הרב רונן נויבירט מונה לרב קהילה בקיסריה
הרב רונן נויבירט , צילום: כיפה


הרב רונן נויבירט (48) ממייסדי ארגון 'בית הלל', לשעבר של רב קהילת 'אוהל ארי' ברעננה ומנהל תנועת ואהבת"א – ליהדות בנוסח תל אביב מונה בסוף השבוע לרב קהילה בקיסריה. נויבירט יחליף בתפקידו את הרב צבי אלון (בנו של הרב מרדכי אלון) ששימש בתפקיד בשבע השנים האחרונות. 
 

הרב נויבירט שיתחיל את תפקידו אחרי ראש חודש אלול אמר היום (ב') לכיפה כי הקהילה בקיסריה היא קהילה מדהימה ומיוחדת במינה. "הקהילה מורכבת ממרקם של כל החברה הישראלית. בתל אביב ניסינו לייצר את קהילה כזאת שמביאה תחושה של יחד. פה יש את זה".

עוד אומר נויבירט לכיפה כי העובדה שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו גר ביישוב לא משנה את המטרה להגיע לכלל תושבי המקום. "אני לא רואה בזה הבדל גדול להיות רב קהילה שבה גר ראש הממשלה. בסוף צריך להגיע לחיבור עם כלל האנשים - מחוטב עציך עד שואב מימך" כך נויבירט

הרב נויבירט אמר לכיפה כי הוא לא רואה בתפקיד רב הקהילה, תפקיד של שררה וכוח אלא תפקיד של שליחות. "המקום (קיסריה) יכול להוות מודל ואור להרבה מאוד מקומות בחברה הישראלית. אני מצפה ומתרגש לקראת העבודה המשותפת אתכם, יחד עם כל חברי הקהילה. הקהילה שלנו מיוחדת במינה, המגוון הרחב של החברים מכל העדות והארצות, השפות והמגזרים, הינו דבר יחיד במינו במדינתנו. זהו כוח עצום, שמאיר לכל אחת ואחד מחברי הקהילה ויכול להקרין גם החוצה לחברה הישראלית."