הרב עמיחי אליהו ליאיר שרקי: די למכבסת המילים

העיתונאי הסרוג פרסם ציוץ קצר עם תובנות ממתווה הכותל, אך לרב הצעיר צרבו כמה נושאים בעין, "יאיר שרקי הוא בחור מוכשר. יש לו אוצר מילים עשיר ושפה קולחת. ובכל זאת יונית, 'זה כנראה סוג של בלק אאוט'. ידידי הצעיר שכח איך אומרים 'רפורמים"'

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/18 10:40 כג בתמוז התשעח

הרב עמיחי אליהו ליאיר שרקי: די למכבסת המילים
יאיר שרקי, צילום: אליאור בן חיים

הדיון הסוער על מתווה הכותל, שמטרתו להסדיר את תפילתם של הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים במקום, הוביל לציוץ, שיכול להתפרש כתמיכה ביוזמה, של העיתונאי יאיר שרקי ולתגובתו של הרב עמיחי אליהו.

"מהמפות של שיפוץ הרחבה האלטרנטיבית בכותל שהציג מזכיר הממשלה לרבנים הראשיים מתבררת עובדה מעניינת", צייץ עיתונאי 'החדשות' וטען כי "בניגוד לכל הסערה והטענות, אחרי שתבוצע ההתאמה להיתר הבנייה תישאר ללא אורתודוכסיים רחבה קטנה יותר ממה שיש עכשיו (עם קצת יותר מגע עם הכותל וגישה לנכים). לא הרחבה ולא הגדלה".

עמיחי אליהו

עמיחי אליהוצילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

יו"ר אגוד רבני קהילות, לא אהב את הדברים ובמיוחד לא את מה שפירש כהתחמקות מלהזכיר את שמם של הרפורמים, "יאיר שרקי הוא בחור מוכשר. יש לו אוצר מילים עשיר ושפה קולחת. ובכל זאת יונית, 'זה כנראה סוג של בלק אאוט'. ידידי הצעיר שכח איך אומרים 'רפורמים"' פעם לרפורמים קוראים 'אלטרנטיבה', פעם שם ארוך יותר - לא אורתודכסי'. 'רפורמים' שרקי, 'רפורמים', זאת המילה שאתה מחפש. אפשר לסגור את המכבסה".

בהמשך כתב הרב אליהו כי "יאיר שכח את המבוא להקדמה של קורס הכתבים בגל"צ. איך שואלים שאלות. כמו למשל: למה מסתירים את המפות מהציבור? למה צריך עשרות מיליונים כדי להקטין רחבה? הרי אין בכלל היתר בניה אז על איזה התאמה מדובר? למה אנשי שמאל קיצוני ,הם שמובילים את המערכה?"

לסיום דחה את הקישור שעשה העיתונאי בין המתווה להנגשת המקום לנכים, "'גישה לנכים'. הבנתם? זה בכלל לא מאבק של התנועה ה"אלטרנטיבית" וה"לא אורתודוכסית". זה בכלל ענין חברתי. שבעצם אורתודוכסים הם הם שפועלים מ 67 לפגוע בזכות הנכים להגיע לכותל".