הרב בני לאו: מבחינה הלכתית - אין שום סיבה בעולם שבת לא תתגייס לצה"ל

מאות צעירות דתיות העומדות בפני גיוס לצה"ל השתתפו היום בכנס הבת הדתייה של צה"ל ועמותת אלומה. במהלך הכנס אמר ראש מיזם 929 הרב בני לאו לצעירות כי אין שום בעיה הלכתית בשירות בצה"ל הנחשב למלחמת מצווה. 

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/18 17:19 ו בכסלו התשעט

הרב בני לאו: מבחינה הלכתית - אין שום סיבה בעולם שבת לא תתגייס לצה"ל
כנס הבת הדתייה , צילום: עמותת אלומה

היום התקיים בבית החייל בתל אביב הכנס השנתי של הבת הדתייה שהוביל צה"ל יחד עם עמותת אלומה. מהות הכנס הינה הסברה באשר לכל תהליך הגיוס לצה"ל והתפקידים האפשריים העומדים בפני הצעירות הדתיות. הצעירות הדתיות חסרות מידע באשר לכל נושא הגיוס לצה"ל- הן עקב מניעת מידע במוסדות החינוך והן עקב סביבה חברתית דתית אשר אינה בקיאה דיה בנושא.

מנכ"לית עמותת אלומה יפעת סלע התייחסה לאמירות כי הגיוס לצה"ל פוגע ברמתן הדתית של הבנות ואמרה כי נתוני מחקר שעשתה העמותה מצביעים על כך שכ-90% מהחיילות הדתיות ששירתו בצה"ל אמרו כי השירות הצבאי חיזק או לא פגע בזהותן הדתית- והנתונים הללו הן הצדעה לצעירות הדתיות המתגייסות. סלע התייחסה לחשיבות שאלומה רואה בבחירה האישית של כל אחת ואחת וקראה להן לפנות לשנת לימודים במכינה או מדרשה כחלק מההכנה לשירות בצה"ל.

בכנס נשא דברים גם ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל תא"ל ערן שני שהתייחס לתרומתן של הבנות הדתיות לצה"ל ואמר כי לא ניתן לכמת אותה במילים ואמר כי צה"ל רואה בגיוס שלהן גם חשיבות וגם ערך.

תא"ל ערן שני בכנס

תא"ל ערן שני בכנסצילום: עמותת אלומה

 

עמותת אלומה מפעילה מזה כ-16 שנה את תכנית "משרתות באמונה", והינה הגוף המקצועי והמוביל בציונות הדתית המסייע ומלווה את הצעירות הדתיות לפני ובמהלך השירות הצבאי. העמותה מנגישה עבור הצעירה את כלל המידע הרלוונטי לצעירה העומדת בפני גיוס- בין היתר באמצעות מוקד מידע, הסברות וייעוץ פרטני במוסדות הלימוד, חוגי בית בקהילה, שבתות הסברה, גדנ"ע ועוד.

 בכנס השתתפו כ-1600 שמיניסטיות שנמצאות כבר בתהליך הגיוס וכן בנות מכינות ומדרשות דתיות שמתעתדות להתגייס בתום שנת הלימודים הנוכחית. 

בכנס נשא דברים ראש מיזם 929 הרב בני לאו שאמר לצעירות- "מותר לכן ללכת לצבא, כבוד גדול גם לכן וגם למדינת ישראל שאתן מתגייסות לצבא." הרב לאו הוסיף כי "מבחינה הלכתית אין שום סיבה שבעולם שבת לא תתגייס לצה"ל" ואמר כי מדובר במלחמת מצווה. הרב הוסיף כי "הרווח שיהיה לכן מהצבא הוא ענק, והרווח שיהיה לצבא מכן הוא עצום".

הרב בני לאו בנאומו בכנס

הרב בני לאו בנאומו בכנסצילום: עמותת אלומה

ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח אדם בצה"ל תא"ל ערן שני התייחס לתרומתן הגדולה של הבנות הדתיות לצה"ל ואמר כי "קשה לכמת אותה במילים". תא"ל שני הוסיף כי הצבא רואה בגיוס שלהן גם חשיבות וגם ערך. תא"ל שני אמר כי הצעירות הדתיות משולבות כמעט בכל התפקידים בצה"ל וכי הצבא עושה מאמץ להנגיש להם את המידע כמה שיותר.

מנכ"לית עמותת אלומה יפעת סלע התייחסה לאמירות של פגיעה ברמת הדתית של הבנות הדתיות בצה"ל ואמרה נתוני מחקר שעשתה העמותה מצביעים על כך שכ-90% מהחיילות הדתיות ששירתו בצה"ל אמרו כי השירות הצבאי חיזק או לא פגע בזהותן הדתית- והנתונים הללו הן הצדעה לצעירות הדתיות המתגייסות. סלע סיפרה על השינוי הגדול שנעשה ב-16 השנים האחרונות מאז הקימה העמותה את תכנית "משרתות באמונה" כשלדוגמא בשנתה הראשונה פנו למוקד המידע הטלפוני של העמותה כ-200 בנות, כשבשנה האחרונה הנתונים מצביעים על למעלה מ-2000 פניות. סלע קראה לצעירות הדתיות לפנות לשנת לימודים במכינות או במדרשות לפני השירות הצבאי- "לפני שיוצאים לשירות בצבא אנחנו בהחלט ממליצים לכל הבנות להטעין את המצבר לשנה בשנת לימודים".

יפעת סלע, מנכ"ל עמותת אלומה

יפעת סלע, מנכ"ל עמותת אלומהצילום: עמותת אלומה

בכנס גם נשאה דברים ענת אריאל, אמה של נווטת הקרב הדתייה הראשונה בצה"ל תמר אריאל ז"ל שנספתה לפני כ-4 שנים בסופת שלגים בנפאל. ענת סיפרה על דמותה של תמר ז"ל ואיחלה הצלחה לצעירות המתגייסות בהמשך הדרך.

במהלך הכנס הציגו נציגי מיטב בפני הצעירות את התפקידים האפשריים עבורן, והצעירות עברו בין הדוכנים של החילות השונים במקום. במהלך הכנס קיבלו הצעירות מענה ייחודי בהמשך תהליך המיון לתפקיד בו יבחרו. בנוסף, נפגשו הצעירות עם חיילות דתיות בתפקידים מובילים ומגוונים ולקבל את מלוא המידע באשר לתהליך הגיוס והשירות בצה"ל.

צילום: עמותת אלומה