הרבנות לא תכיר בגיור של הזמרת נסרין קדרי

הזמרת שהתגלתה בתכנית הריאלטי "אייל גולן קורא לך", נסרין קדרי עברה תהליך גיור דרך בית דין רבני עצמאי ולא תוכר כיהודייה. ארגון להב"ה: "אסור לתת יד לגיורים פיראטיים שאין להם ולהלכה שום דבר משותף"

חדשות כיפה גלעד כהן 03/09/18 12:19 כג באלול התשעח

הרבנות לא תכיר בגיור של הזמרת נסרין קדרי
נסרין קדרי, צילום: סינגולד cc-by , ויקיפדיה

הזמרת שהתגלתה בתכנית הריאלטי "אייל גולן קורא לך", נסרין קדרי סיימה תהליך גיור פרטי דרך בית דין רבני עצמאי. קדרי עשתה זאת מכיוון שלדבריה, זהו בית הדין היחיד שהסכים שתמשיך לשיר.  


הרבנות, כמו גם משרד הפנים, לא יכירו בגיור של קדרי, זאת מכיוון שהשלימה את ההליך דרך בית דין רבני עצמאי. למרות זאת, קדרי בחרה לעצמה שם יהודי - ברכה קדרי.  לדברי מקורבים, בתעודת זהות היא תישאר ערביה מוסלמית. אולם לדבריהם, היא מקווה שבעתיד הרבנות תסכים להכיר בגיורה.


קדרי נולדה למשפחה ערבית מוסלמית בחיפה, שם התגוררה גם כל חייה ופרצה לחיינו לפני כשש שנים, כשזכתה בתכנית "אייל גולן קורא לך". היא דיברה לראשונה על רצונה להתגייר בעקבות מערכת היחסים שתיחזקה מעל לעשור עם בן זוגה דאז, אביעזר בן מוחא היהודי.


כעת מתברר כי לאחרונה ביקשה הזמרת להמשיך בהליך בליווי צמוד של הרב דודו דרעי ומנהלה האישי, חגי אוזן, ובסוף השבוע האחרון, כאמור, סיימה אותו בהצלחה באירוע אינטימי בירושלים, שכלל טקס בכותל המערבי, טבילה במקווה וארוחת צהריים אינטימית שלה ושל קרוביה. 

ארגון להב"ה הגיב לפרסומים על גיורה הלא מוכר של הזמרת ואמר: "בעקבות פרסומים בתקשורת על גיורה כביכול של הזמרת נסרין קדרי, לאחר בדיקה וברור נמצא כי הגיור אינו מוכר במדינת ישראל על ידי הרבנות הראשית ומשרד הפנים ומיותר לציין כי גיור שאינו כולל קבלת עול מלכות שמיים ומצוות אין לו שום תוקף. בארגון להב''ה מבהירים כי ככל הנראה הפרסום נובע מכך שהיא יוצאת עם אחד היהודים מהלהקה שלה ועל מנת לרצות אותו ובני משפחתו היא ערכה גיור פקטיבי. אנו מקבלים בשמחה ובאהבה כל גר שמתגייר גיור אמיתי אבל אסור לתת יד לגיורים פיראטיים שאין להם ולהלכה שום דבר משותף."