העיתונאי והמתנחל שהקים את רחלים, חצה את הקווים והצטרף לשלום עכשיו

שבתי בנדט, ששימש עד לא מזמן ככתב אתר 'וואלה' והיה בעבר רכז הביטחון של יצהר, החליט להצטרף לארגון השמאל כראש צוות מעקב התנחלויות. "אני לא שמאלן טיפוסי. לא מתכוון לנתק קשרים וחברויות עם אנשים שפעם חלקנו את אותה אידאולוגיה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/17 13:15 טז באלול התשעז

העיתונאי והמתנחל שהקים את רחלים, חצה את הקווים והצטרף לשלום עכשיו
מצטרף לשלום עכשיו. שבתי בנדט, צילום: מדף הפייסבוק של בנדט

כתב השטחים של אתר 'וואלה' עד לפני פחות משבוע, שבתי בנדט, השלים היום (חמישי) מהפך של 180 מעלות בכל הנוגע לעמדותיו הפוליטיות כשמונה לראש צוות מעקב התנחלויות בתנועת "שלום עכשיו".

בנדט בן ה-44 גדל בציונות הדתית ואף היה בעבר חסיד חב"ד. הוא נחשב לפעיל ימין מוכר בשומרון, היה ממיקמי רחלים ושימש כרכז הביטחון של היישוב יצהר.

לפני כעשור הוא החל בתהליך חזרה בשאלה ובמקביל גם שינה את תפיסותיו המדיניות עד שלבסוף התגרש מאשתו, להם יש יחד 6 ילדים. בדף הפייסבוק שלו כתב בנדט כי הוא החליט "לחזור לעשייה הפוליטית, הפעם מהכיוון השני ולהצטרף לשלום עכשיו".

"לפני כעשרים שנה", הוא כתב, "עם ילדה בת שמונה חודשים החלטתי לעבור עם משפחתי להקים את המאחז הראשון רחלים. עבדתי ביצהר, למדתי בקבר יוסף, עבדתי בחקלאות בסמוך לשבות רחל באזורים שפרצו את הדרך להקמת המאחזים באזור, ניהלתי את ישיבת חומש והייתי מזכיר רחלים. הקדשתי את את חיי, בעצם את כל כולי, לעשייה אקטיבית (אולי היום הייתי קורא לה אקטיביסטית) כדי לקדם את האידיאולוגיה בה האמנתי".

לדבריו אחרי שחזר בשאלה, היה לו "ברור שגם אידיאולגיית ארץ ישראל השלמה צריכה להיבחן מחדש, התפיסות הפוליטיות התחילו להתערער מיד אחרי התפיסות הדתיות, והבנתי שאני צריך לקחת זמן ללמוד את המציאות סביבי ולהבין הכל מחדש. חלמתי להיות עיתונאי, בין השאר כדי לבחון לעומק את נושאי הסיקור שלי מהצד ולא כחלק מהסיפור. כבר ככתב במקומון של מודיעין בחרתי לחזור לגדה המערבית שבה התגוררתי 12 שנה ולהכיר אותה מחדש ובכמעט ארבע שנים האחרונות זכיתי שזה יהיה תחום הסיקור המרכזי שלי".

בהמשך הוא ציין כי "זה לא סוד שאת אידיאולוגית המתנחלים החלפתי בשנים האחרונות באידאולוגיה המאמינה בצורך החיוני שלנו כמדינה לסיים את הכיבוש ולאפשר לפלסטינים את מה שמגיע לכל עם, אותה זכות שגם אנחנו נלחמנו עליה לא מזמן, הגדרה עצמית ומדינה עצמאית. היום אני מאמין בכל ליבי שזה הדבר הנכון וההכרחי למען שני העמים, והדרך היחידה להפסיק את המאבק העקוב מדם הזה שאנחנו מנהלים יותר מידי שנים".

בנדט, שנשאר מיודד עם לא מעט פעילי ימן, אמר כי הוא "יודע שהבחירה שקיבלתי לא קלה להרבה אנשים שאני אוהב, אני מקווה שכל החברים ובמיוחד משפחתי מבינים שבחרתי בדרך הזו כי אני מאמין שהיא הדרך היחידה לייצר עתיד טוב יותר לכל מי שחי פה בארץ הזו. אני יודע שאני לא שמאלן טיפוסי, ואני בשום אופן לא מתכוון לנתק קשרים וחברויות של שנים ארוכות שיש לי עם אנשים שפעם חלקנו גם את אותה אידאולוגיה. אני רק מקווה, בשביל כולנו שנהיה מסוגלים לנהל ויכוח אמיתי והגון, להסתכל למציאות ואחד לשני בעיניים ולעסוק רק במהות וכל הזמן להמשיך לדבר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן