הסרוג החדש של כחלון: ד"ר ופסיכולוג

ד"ר יהודה מימרן, פסיכולוג קליני, ששימש בעבר מנכ"ל ארגון 'כל ישראל חברים' וחבר בוועדת ביטון, פעיל למען שוויון חברתי, מצטרף למפלגת 'כולנו' של שר האוצר. "מפלגה ממלכתית וחברתית המונהגת על ידי אדם חכם, מוכשר ומחוייב"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/19 15:03 כג בשבט התשעט

הסרוג החדש של כחלון: ד"ר ופסיכולוג
ד"ר יהודה מימרן עם השר כחלון, צילום: עמוד הפייסבוק של יהודה מימרן

בקדנציה הקודמת שימשה רחל עזריה כסרוגה היחידה במפלגת כולנו. לאחר ששני הצדדים החליטו על פרידה משותפת, הכריזה היום (שלישי) המפלגה של שר האוצר כחלון על צירופו של מועמד דתי אחר, ד"ר יהודה מימרן, פעיל למען שוויון חברתי.

מימרן, תושב ירושלים, הוא פסיכולוג קליני במקצועו, דוקטור לחינוך. ועד לאחרונה שימש כמנכ"ל ארגון 'כל ישראל חברים' הוותיק, ארגון יהודי בין לאומי הפועל לקידום חברה ערכית ושוויונית.

בצעירותו למד המועמד החדש של כחלון בתיכון הימלפרב והאוניברסיטה העברית, והוא נחשב למי שטבע את המושג 'יהדות חברתית'. הוא מקים בית המדרש "ממזרח שמש"  המוגדר כ'בית מדרש למנהיגות חברתית, שמטפח פעילים ומנהיגים חברתיים לעשייה חברתית, ברוח מסורת ישראל ובהשראת מורשת יהודי המזרח'.

שר האוצר משה כחלון | פרוייקט הדגל נכשל?

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון צילום: הדס פרוש/פלאש 90

בראיון לאתר YNET לפני כחודש התייחס להשקפת עולמו, ממנמה ניתן ללמוד אולי על הסיבות בגינן פנה למפלגתו של כחלון: "ביהדות ספרד לא מסתכלים על האדם אם הוא חובש כיפה או לא, מבחינתו הסיפור הוא כלל ישראל ועם ישראל", הוא אומר. "החלוקה לדתי או חילוני היא חלוקה אירופית, זה לא היה קיים ביהדות ספרד.
כיום יש הרבה זרמים, אבל אין יהודי – היהודי נעלם, ואנחנו רוצים להחזיר אותו. יהדות מתונה מכילה פחות שנאה, והיא פחות שנויה במחלוקת בנוגע לסוגיות כמו שירות בצה"ל, עבודה, יחס למדינה או יחס לנשים – כל מה שחוצה את החברה שלנו. המטרה היא להכניס את הערכים האלה לשיח המתחדש ולעשות את השינוי".

בחשבון הפייסבוק שלו כתב היום (ג') מימרן: "לכל החברים והחברות ששאלו וגם לאלה שהתאפקו ולא שאלו... (מעריך את האיפוק והנימוס... : ) החלטתי להצטרף למפלגת כולנו בראשותו של משה כחלון. מפלגה ממלכתית וחברתית המונהגת על ידי אדם חכם, מוכשר ומחוייב.

"אפעל בה לתיקון חברתי ולביסוס תנאי מחייה ראויים לכלל האזרחים. אני רואה בחינוך מטרה בפני עצמה וגם כלי מרכזי למוביליות חברתית. אפעל ללא לאות לכך שכל תלמיד יזכה לחינוך איכותי ללא תלות במקום מגורים, מוצא או מעמד סוציו- אקונומי. בתקופה הקרובה ארחיב על כך ועל סוגיות נוספות בהן אעסוק".