הניסיון לסגור את מכינת עלי - כשל

יאיר נהוראי, יו"ר הפורום החילוני החל בגיוס המונים לפני שלושה חודשים. מטרת הגיוס הייתה סגירת מכינת עלי. נהוראי לא הצליח להגיע ליעד תוך הזמן הקצוב לו והיוזמה נכשלה. לפני כמה חודשים מכינת עלי הצליחה לגייס 1.3 מיליון שקלים ב-30 שעות בלבד.

חדשות כיפה גלעד כהן 17/12/18 14:38 ט בטבת התשעט

הניסיון לסגור את מכינת עלי - כשל
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר 'הפורום החילוני' עו"ד יאיר נהוראי יצא בקמפיין למימון המונים שמטרתו היא להביא לסגירת המכינה בעלי. אתמול (א') הקמפיין של נהוראי הסתיים מבלי להצליח להגיע ליעד המבוקש של 200 אלף ש"ח.

הסיפור החל לפני כשלושה חודשים כאשר נהוראי הרים את הפרוייקט. לדבריו, המכינה בעלי "מעבירה את חניכיה קורס לפיקוד וקצונה משיחי, במטרה להחדיר לצה"ל מפקדים וקצינים עם תרמיל ערכים שמאיים להרוס ולהחריב את ערכיה היהודים והדמוקרטים של ישראל."

על פי עו"ד נהוראי, הכסף שהיה אמור לשמש למחקר על דרכה של המכינה, ולדבריו: "כדי להוכיח שמדובר במשנה סדורה ולשלול טענת הגנה של "פליטת פה ודברים הוצאו מהקשרם", אנחנו נסקור, ונתמלל מאות שעות של שיעורים במכינת 'עלי', ונעבד את החומר והראיות לכלל חטיבה מרוכזת, שתהווה דו"ח מסודר עקבי ומשפטי שיציג את תפיסת העולם המשיחית על שלל מרכיביה".

היעד של הקמפיין היה 200,000 שקלים, אך כאמור, לאחר שלושה חודשים לא עמד ביעד והצליח לגייס 117 אלף שקלים בלבד. 

עו"ד יאיר נהוראי, בן לציונות הדתית שיצא בשאלה, מכהן מלבד תפקידו ב'פורום החילוני', כיועץ המשפטי של עמותת השמאל הרדיקלי 'רבנים לזכויות אדם', ובמשך השנים ייצג קבוצות חרדיות קיצונית, ביניהם "העדה החרדית, "הסקריקים" וקהילת "לב טהור", שהוגדרה ככת פוגענית. וכן את 'אמא טאליבן', שהורשעה בהתעללות בילדיה.

בזמנו תקף סגן שר הביטחון, אלי בן דהן את היוזמה השנויה במחלוקת של יו"ר הפורום החילוני ואמר כי אין פלא שאותם אלו שפועלים בכל רגע להעלים כל סממן יהודי מהמרחב הציבורי בישראל – פועלים נגד מכינת עלי שהעמידה דורות של קציני צה"ל ערכיים הפועלים בערכים של יהדות ולאומיות."

אגב, לפני כמה חודשים מכינת עלי הצליחה לגייס 1.3 מיליון שקלים ב-30 שעות בלבד.