הדתי הראשון שהוציא שיר עם עידן רייכל: כל מה שלא ידעתם על ישי ריבו

ישי ריבו, זמר יוצר ומוסיקאי ישראלי, עלה ארצה מצרפת, התגבר על מחסומי השפה והתרבות, בצעירותו עדיין ניסה את מזלו בלהקת מטאל יהודי. אך השיר "קול דודי" טרף את הקלפים וסלל את הדרך להצלחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/21 18:05 כב בטבת התשפב

הדתי הראשון שהוציא שיר עם עידן רייכל: כל מה שלא ידעתם על ישי ריבו
ישי ריבו, ארכיון, צילום: שלומי פינטו

1. על אף העברית נעדרת המבטא, והכתיבה המתובלת והנאה שתמצאו בשיריו של הזמר האמוני ישי ריבו, האחרון נולד במרסיי שבצרפת, ועלה ארצה עם משפחתו ליישוב כפר אדומים רק כשהיה בגיל 8 וחצי. 
 

2. משפחתו של ריבו החלה להתחרד לאחר שעלו ארצה ועקרה ליישוב תל ציון הסמוך ליישוב פסגות שבבנימין, במהלך תקופת ההתחרדות, למד ישי ריבו בישיבות חרדיות ובהן גם ישיבה לעולים מצרפת.  
 

3. הפעם הראשונה בה החל ריבו לכתוב ולהקליט היתה בגיל 13, את הפריטות המרגשות שלו על הגיטרה הוא התחיל ללמוד רק בגיל 18, אז גם הקים להקה ששמה "ת'כלס" שביצע מטאל רוק יהודי.
 

4. ריבו שירת שנה וארבעה חודשים בחיל החינוך של נצח יהודה, אך לקראת סוף השירות שלו, החזן הצבאי הראשי שי אברמסון זיהה את את הכישרון וביקש מישי ריבו לבוא ולהופיע בכמה הופעות של להקת הרבנות הצבאית.
 

5. שיר הפריצה המרגש שלו "קול דודי" יצא בשנת 2013 וזכה במקום השני בדירוג השופטים בפסטיבל הזמר והפזמון כשהוא רק בן 24.
 

6. ישי ריבו היה הזמר הדתי הראשון ששיתף פעולה בפרויקט של עידן רייכל, בשיר "אור כזה" באלבום של רייכל שנקרא "רבע לשש".
 

7. ריבו השתתף בארבעת הפרויקטים של 'צמאה', ובכל אחד מהם שר את אחד השירים שהפכו ללהיטים . בצמאה הראשון  - "דרכך אלוקינו", בשני – "והריקותי לכם ברכה", בשלישי "ימין ה' רוממה" וברביעי "שייבנה בית המקדש"  

8. ב 2016 זכה ריבו לעשות דואט אם לא אחר מאשר המאסטר של קיסריה שלמה הארצי, בשיר 'והאמת' , בדואט אותו מבצעים יחד הזמרים האהובים, ניתן לשמוע כי לריבו היתה השפעה על הקטעים האמונים בשיר כמו השורה הזאת למשל "והאמת שאתה הוא אלוקינו, אתה הוא מושיענו"

9. לישי ריבו שלושה אלבומי זהב ואלבום פלטינה אחד, כאשר אלבום הבכורה שלו 'תוכו רצוף אהבה' זכה בקטגוריית אלבום זהב פחות משנה לאחר שיצא. האלבום השני שלו 'פחד גבהים' זכה אף הוא באלבום זהב. ואלבומו השלישי 'שטח אפור' התעלה מעל קודמיו וזכה למעמד אלבום פלטינה. אחרון חביב, אלבומו האחרון "אלול תשע"ט" הסתפק בתואר אלבום זהב.

 

10 . השיר סיבת הסיבות של ריבו הוא השיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו בשנת 2021

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן