האם מהדורת החדשות של ערוץ 20 תשודר בגל"צ?

גלי צה"ל פרסמה קול קורא לבחירת המהדורה, בהתאם להתחייבותה לבג"ץ, וזאת לאחר 20 שנה בה משודרת במשבצת 20:00 מהדורת חדשות 2. גורמים בערוץ 20: "שוקלים את האופציה"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/08/18 11:54 יט באלול התשעח

האם מהדורת החדשות של ערוץ 20 תשודר בגל"צ?
בקרוב בגל"צ?, צילום: צילום מסך מיוטיוב

לאחר 20 שנה בהם משודרת בגלי צה"ל בשעה 20:00 מהדורת החדשות של חדשות 2, יצא קול קורא לבחירת מהדורת החדשות. כפי שהתחייבה בתשובת המדינה לבג"ץ שהגישה חדשות עשר נגדה. את ההצעות אפשר יהיה להגיש עד 6 בספטמבר. גורמים בערוץ 20 אמרו לכיפה כי מבחינתם הנושא נשקל והוא נמצא בבדיקה.

כזכור, ב-2013 פנתה חדשות עשר לראשונה בעניין שידור המהדורה, אולם מפקד גל"צ בזמנו ירון דקל טען כי מדובר בהחלטה מקצועית, אבל הצהיר כי שידור מהדורת חדשות 2 תופסק עם גיבושו של לוח שידורים חדש. במארס 2017 פנתה שוב חברת החדשות של ערוץ עשר, אלא שאז גובש נוהל שבו נקבע כי יתקיים סבב של מהדורות חדשות חיצוניות שיעמדו בקריטריונים כלשהן.


בתנאים שהוצבו בקול קורא, נכתב כי בעליה של מהדורת החדשות לא יכולים להחזיק בתחנת רדיו מתחרה. במצב כזה, למעשה מהדורת חדשות הערב של כאן 11 לא תוכל להיות משודרת בגל"צ, משום שהיא משודרת בפלטפורמת הרדיו של התאגיד – בכאן רשת ב'. חדשות עשר אמנם משודרת במספר תחנות רדיו אזוריות –103FM, קול רגע, רדיו צפון, קול הים האדום, לב המדינה, eco99fm ורדיוס, ואולם חברת החדשות לא מחזיקה בתחנות אלה. בגל"צ גם מעוניינים לקבל את נתוני הצפייה של כל מהדורה ב-4 השנים האחרונות, רזומה שאין לחדשות של ערוץ 20. 


בסופו של דבר, המהלך של גל"צ מאפשר בפועל ל-3 מהדורות להתמודד על הרצועה הרדיופונית: חדשות 2, חדשות עשר וחדשות ערוץ 20, שהחלה בשידוריה בחודש מאי האחרון. הבעלים של ערוץ 20 הוא  יצחק מירלרשווילי, המחזיק גם בתחנת הרדיו האזורית קול חי, אולם על פי הקול קורא, ישנה התייחסות לתחנה מתחרה, ולא נראה שקול חי מתחרה בגל"צ - לא בתכנים ולא בקהלי היעד.