בעקבות המתקפה על ריבלין: עירית לינור הושעתה מגלי צה"ל

מפקד התחנה החליט להשעות את המגישה הוותיקה לאחר שתקפה את נשיא המדינה וקראה לו "חתיכת חצוף. תתבייש!" על רקע הטענה שהוא קרא לציבור להפגין נגד נתניהו. גלי צה"ל: "התבטאויותיה אינן ראויות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/12/17 19:59 ט בטבת התשעח

בעקבות המתקפה על ריבלין: עירית לינור הושעתה מגלי צה"ל
הושעתה מגל, צילום: צילום מסך

מגישת גלי צה"ל, עירית לינור, הושעתה מהגשת תכניתה למשך שבוע בעקבות הביקורת החריפה שהעבירה על נשיא מדינה. כך החילט הערב (ד') מפקד התחנה שמעון אלקבץ.

לינור התבטאה בחריפות נגד ריבלין, לאחר שנשמע כאילו הוא מעודד את הציבור להצטרף להפגנות נגד  השחיתות וממשלת נתניהו. מגלי צה"ל נמסר כי "התבטאויותיה של עירית לינור כלפי נשיא המדינה אינן ראויות וגם האופן שבו נאמרו הדברים. אנו מכבדים, נלחמים ושומרים על חופש הביטוי בגלי צה"ל. ביקורת היא לגיטימית והיא סוד קיומה של עיתונות חופשית, יחד עם זאת יש לשמור על שיח ראוי כמצופה משידור ציבורי".

ההשעיה של לינור הגיע על רקע הדברים שאמר הנשיא ריבלין בכנס לאוטמן לחינוך ודמוקרטיה, וביניהם כי "אין תחליף לכיכרות העיר האמיתיות''.

''ראש הממשלה נבחר באופן דמוקרטי והרכיב קואליציה באופן דמוקרטי", אמרה המגישה הותיקה וציינה כי "לעומת זאת יש לנו עוד פונקציה ישראלית שזה הנשיא שנבחר בהצבעה בכנסת על ידי 120 ח"כים.

עוד היא אמרה כי ''רובי ריבלין קורא לאזרחי ישראל לצאת להפגנות לנוכח המצב הנורא במדינה. אין שום מצב נורא במדינה''. לינור הזדעקה: ''כבוד נשיא המדינה קורא למרי אזרחי נגד ממשלה נבחרת ושאנשים ילכו לזעוק בכיכרות כי המצב פה בלתי נסבל?''.

כאן היא עברה למתקפה אישית ואמרה, ''אני אגיד לך מה בלתי נסבל אדוני הנשיא, שאתה לא שחקן פוליטי ובתור פוליטיקאי היית תמיד פוליטיקאי כושל ביותר. 'הדבר היחיד שהצלחת להגיע אליו זה משרת שר זוטרה, ובתור נשיא וסמל ישראלי אתה קורא לאזרחי ישראל לצאת לרחובות? על מה? חתיכת חצוף! מי אתה? יש קלפי! רובי ריבלין לא הצליח לראות את הצד המצליח של הקלפי מרוב שהוא כושל, תתבייש!".

יש לציין כי נשיא המדינה הבהיר הבוקר כי הוא כלל לא התכוון לעודד יציאה להפגנות ואמר בין היתר, "למען הסר ספק, ואני אומר זאת בקולי בצורה הברורה ביותר. לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זאת או אחרת והדבר לא יעלה על הדעת. אין אלא להצטער שבעת הרגישה הזאת השתמשו בדבריי מחוץ להקשרם על מנת להוסיף שמן למהדורה".