בדרך שלך: בוקר חווייתי לזוגות בהיריון

במסגרת כנס מיוחד שארגן המרכז הרפואי שערי צדק, הגיעו למעלה מ400 משתתפים לתיאטרון ירושלים ביום סתיו נאה לשמוע על החידושים בתחום הלידה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף שערי צדק 26/11/17 11:13 ח בכסלו התשעח

בדרך שלך: בוקר חווייתי לזוגות בהיריון
דר חן סלע, צילום: שערי צדק

לידה טבעית. אפס הפרדה. ביות מלא. גז צחוק. מלונית יולדות... כל המונחים הללו נולדו בשנים האחרונות, והם מעידים על שינוי בציפיות של היולדת "החדשה". כנס מיוחד שארגן המרכז הרפואי שערי צדק להריוניות ובני זוגן עסק בנושאים אלו בדיוק. למעלה מ – 400 משתתפים הגיעו לתיאטרון ירושלים ביום סתיו נאה לשמוע על החידושים.

"שערי צדק הוא בית היולדות הגדול בישראל, ואחד המתקדמים ביותר. צוות הרופאים והמיילדות קשוב לרצון היולדת, זורם איתה ואנחנו מנסים לאפשר לכל יולדת ללדת על פי דרכה ורצונה", אומרת חוה חכם, המיילדת הראשית של בית החולים. "אנחנו מאפשרים לידה טבעית בכל חדרי הלידה שלנו. הכשרנו את כל המיילדות ללידה טבעית והותקן ציוד מיוחד, כגון סולמות, כדורי פיזיו, חבלי תקרה וכיו"ב כדי שכל יולדת תמצא את המתאים לה".   

ד"ר חן סלע, גינקולוג בכיר, סיפר על מהלך הלידה, על שיכוך כאב ועל הטיפול ביולדת והתינוק בלידה ואחריה: "אנחנו מסייעים ליולדת להתמודד עם כאב הלידה במגוון דרכים. הרדמה אפידורלית זמינה כל הזמן, ואנו עומדים מעל הממוצע הארצי במתן אלחוש זה. במקביל, אנחנו מציעים למעוניינות שיכוך כאב בעזרת גז צחוק, דיקור סיני, הרפייה ותמיכה רגשית".

המשתתפים בכנס

המשתתפים בכנסצילום: שערי צדק

חידוש מרענן הביאה פרופ' נעמה קונסטנטיני, מנהלת המרכז לרפואת ספורט בשערי צדק: "אפשר ואפילו רצוי לעסוק בפעילות גופנית בתקופת ההיריון ולאחר הלידה. הריונית בריאה, עם היריון תקין, יכולה אפילו לרוץ מרתון" הכריזה בקריצה. "הוכח במחקרים שונים כי אצל נשים הרות אשר מתעמלות באופן סדיר פוחתות התלונות אודות עייפות, דליות ונפיחות בגפיים, נדודי שינה, לחץ, חרדה ודיכאון". יחד עם זאת, סייגה פרופ' קונסטנטיני את דבריה והדגישה כי יש להתייעץ עם רופא ולהכין תכנית אימונים מותאמת אישית.

ארוחת בוקר מפנקת ושקית מתנות עמוסה בכל טוב השלימו את החווייה. "מי שלא היה – הפסיד" אומרת הדס שטיינמץ, מנהלת מועדון היולדות של שערי צדק. "אבל זה לא מאוחר. אני מזמינה את כולם לסיור בחדרי הלידה שלנו, להשתתף בקורס הכנה ללידה ולהתייעץ איתנו בטלפון בכל דבר ועניין".