ב'דן' עושים את רצון הגולשים: חברת האוטובוסים תוריד את השלטים

קמפיין "דבר מלכות" עם ציטוטים מהרבי מלובאוויטש ש"אשה כשירה עושה רצון בעלה" ירד לאחר סערה ברשתות החברתיות וטענה לשובינזם. ח"כ זנדברג (מרצ): "קמפיין שובניסטי בזוי וחשוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/17 15:10 יב בתשרי התשעח

ב'דן' עושים את רצון הגולשים: חברת האוטובוסים תוריד את השלטים
שלט הפרסום שעורר את הסערה, צילום: מתוך הפייסבוק

חה"כ תמר זנדברג ומיכל רוזין (מרצ) פנו היום אל היועץ המשפטי לממשלה כדי שיעצור את הקמפיין "דבר מלכות" על האוטובוסים של חברת דן, אשר עורר סערה ברשתות החברתיות. בין היתר נכתב בו: "דבר מלכות מהוראותיו של הרבי: "נסיעת אישה (לכאן) צריכה להיות בהסכמת בעלה. אישה כשרה עושה רצון בעלה".

זנדברג, שכתבה על כך בדף הפייסבוק שלה, אמרה כי מדובר ב"קמפיין שובניסטי בזוי וחשוך". לדבריה, פנתה אל חברת דן, אבל נמסר לה שהחברה לא בדקה את התוכן של הקמפיין. זנדברג הזכירה כי באחרונה נפסל קמפיין למען תחבורה ציבורית בשבת, שאושר רק בהתערבות בית המשפט.

במכתבן אל היועץ המשפטי לממשלה כתבו השתיים:"מדובר בקמפיין שובניסטי ומסיט אשר מעודד אפליית נשים ומעביר מסך חשוך לפיו נשים הו רכוש בבעלות בני זוגן. נבקשך לחקור כיצד קמפיין מסוג זה כלל מאושר לפרסום בפרהסיה, ובוודאי על גבי  אוטובוסים של חברת תחבורה, ציבורית המסובסדת על ידי הציבור".

חברת 'דן' הורתה להוריד את השילוט בעקבות תלונות על הקמפיין, בדן אמרו כי זכיינית הפרסום, חברת כנען, לא התייעצה עם הנהלת דן בטרם העלאת הקמפיין, בניגוד להסכם בין שתי החברות. לפי ההסכם, במקרים חריגים של מסר שעלול להיות פוגעני ושיוצר רגישות מיותרת באוכלוסייה, כנען אמורה להיוועץ קודם עם מפעילת האוטובוסים. הקמפיין הנושא את הכותרת "דבר מלכות" כולל מקבץ שלם של שלטים, שכל אחד מהם עוסק בתחום אחר של החיים. רק השלט שבמחלוקת יוסר מהאוטובוסים.