"ארגון חותם גרמו לי להבין את דברי חז"ל - המלבין פני חברו, כאילו שופך דמו"

צפו: בכנס בשבע ה-16, חברת יש עתיד, תהלה פרידמן ישבה ליד מנכ"ל ארגון חותם והתייחסה לקמפיין של הארגון שהכפיש גם את שמה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 11/02/19 17:54 ו באדר א'

"ארגון חותם גרמו לי להבין את דברי חז"ל - המלבין פני חברו, כאילו שופך דמו"
פאנל בכנס בשבע ה-16 צילום: ישראל ברדוגו, צילום: הותר לשימוש

"מאוד התלבטתי אם לבוא לפאנל היום", כך פתחה חברת יש עתיד, תהלה פרידמן את התשובה לשאלה שהופנתה אליה מצד עמנואל שילה. "לא קל לי לשבת ליד מנכ"ל ארגון חותם שבקיץ האחרון גרם לי להבין היטב את דברי חז"ל למה מי שמלבין פנים, כאילו שופך דמים". אמרה פרידמן.

כזכור, בקיץ האחרון ארגון חותם הוציא דוח ובו ארגונים ואנשים מהציונות הדתית הממומנים על ידי הקרן החדשה לישראל. באותו דוח הופיע גם תהלה פרידמן. חותם הפיצו ביחד עם הדוח גם סרטון ובו קריקטורות של כמה נשים, טליה ששון, חנה קהת, בתיה כהנא דרור וגם פרידמן. לטענת חותם, ארגונים המגדירים את עצמם כחלק מהציונות הדתית, כדוגמת נאמני תורה ועבודה, קולך, מרכז יעקב הרצוג וכן אישים כמושר החינוך לשעבר הרב שי פירון ורב בני לאו, קיבלו, במישרין או בעקיפין, סיוע ארגוני ומימון רחב היקף מהקרן החדשה. בחותם אומרים כי ארגונים ואישים אלו פועלים במטרה להחדיר מסרים 'אולטרה ליברלים' בתוככי הציבור הדתי-לאומי, כאשר מטרת העל של הגוף הממן אותם (הקרן החדשה, י.ק.) היא הפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה ומחיקת הצביון היהודי של המדינה. 

"שארגון עושה קמפיין ששם במרכזו קריקטורות של שלוש נשים, קמפיין שכולו רצף של לשון הרע והגחכה מהסוג שמקובל, לצערי בציבור הכללי שחשבתי שלא קיים בציונות הדתית". אמרה פרידמן. "אפילו בעל המכולת שלי שאל אותי: 'תגידי ביקשו סליחה לפני ימים נוראים?' וצחקתי. לכן, היה לי לא פשוט להגיע לכאן היום".