אחרי 30 שנה: הרב לבנון פרש מתפקידו

הרב אליקים לבנון פרש, באירוע פרישה גדול, מרבנות הישוב אלון מורה לאחר 30 שנה בתפקיד, אך ימשיך לכהן כרב השומרון בהתנדבות. הרב שמואל אליהו: "העשייה שלך רק תמשיך ותגדל, אנחנו לא משחררים אותך לשום מקום"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/01/19 09:22 יז בשבט התשעט

אחרי 30 שנה: הרב לבנון פרש מתפקידו
הרב לבנון בטקס הפרידה, צילום: דוברות אלון מורה

אמש (ג') התקיים בישוב אלון מורה אירוע פרידה מהרב אליקים לבנון שהודיע על פרישה מרבנות הישוב אלון מורה, זאת לאחר 30 שנות רבנות בישוב. עם זאת הודיע הרב כי ימשיך לכהן כרב השומרון בהתנדבות. 

הרב לבנון נחשב לאחד הרבנים המשפיעים והחשובים בהתיישבות ביהודה ושומרון ולאחד הבכירים מבין רבני הציונות הדתית. באירוע הפרידה השתתפו בין השאר: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, רב הישוב יצהר - הרב דוד דודקביץ', רבני השומרון, בני משפחה ותושבי היישוב.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ברך את הרב על פעילותו הענפה: "הרב לבנון הוא אחד מגדולי הדור בתורה והוא גם מנהיג בקנה מידה לאומי. ומעבר לזה הרב לבנון בתורתו וחכמתו, אישיותו, הוא המנהיג המוביל של ההתיישבות היהודית המתחדשת בשומרון, הרב לבנון זה אומר צדקה בסתר, הרב לבנון הוא מנהיג בזמנים רגילים ובזמנים קשים. זה רב שבתקופת הגירוש הקשה ידע לעמוד בנחישות ולהגיד כן אנחנו קוראים לסרב פקודה לגרש יהודים, מסרבים פקודה לגעת בארץ ישראל, אנחנו לא מתביישים להגיד שזו הארץ שלנו ולהלחם עליה"

הרב שמואל אליהו גם הוא בירך את הרב לבנון ואמר: "רשמית התפקיד הסתיים, אבל כפי שאני מכיר את הרב אליקים, העשייה שלך רק תמשיך ותגדל, אנחנו לא משחררים אותך לשום מקום".

לקראת סיום הערב, לקול תשואות הקהל עלה הרב לבנון ואמר: "קטונתי מכל החסדים ומכל האמת. לסכם למעלה מ 30 שנה של רבנות קצת קשה. זכות גדולה היתה לנו להיות כאן באלון מורה, אין מקום טוב יותר שהייתי בוחר לגור בו ולשמש כרב. תודה גדולה לתושבי אלון מורה, כאן גדלנו. כל מה שנתנו הוא כאין וכאפס לעומת מה שקיבלנו פה. תודה למארגני הערב המרגש! אלון מורה צריכה רב צעיר ואני אהיה לו לעזר בכל מה שיצטרך".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן