אזור התעשיה: הכירו את מיטל בנשק

היא חתומה על תחום המאבק בזנות בארץ, מנהלת את הטוויטר של השרת המשפטים ובמקביל מנהלת ארגון סטודנטים מארה"ב. עם 4 ילדים, מאבק בשעון המעורר, הכירו את מיטל בנשק

חדשות כיפה נדב פולק 13/08/17 11:36 כא באב התשעז

אזור התעשיה: הכירו את מיטל בנשק
אזור התעשיה

מיטל בנשק בת 39, נשואה ליהושע ואמא ל 4 ילדים, מנהלת את קדמה, ארגון סטודנטים מארה"ב שמקדם אקטיביזם בקהילה, מרכזת את תחום המאבק בזנות בלשכת ח"כ שולי מועלם רפאלי, מנהלת את חשבון הטוויטר של שרת המשפטים ומנהלת שותפה של קבוצת הפייסבוק "פמיניסטיות הלכתיות"

איך התחלתי, מה עשיתי קודם: הגעתי לקדמה בגיל צעיר וטיפסתי שם בתפקידים השונים עד לניהול הארגון. לעולם הרשתות החברתיות נכנסתי מוקדם יחסית מתוקף התפקיד שחייב חיבור לקצב של חו"ל. מהר מאוד הבנתי איזה כלי אדיר זה למינוף אג'נדות ערכיות שרלוונטיות גם למיזמים אחרים שאני מקדמת.

מיטל בנשק

מיטל בנשק

 

הישגים מרכזיים שאני גאה בהם:  10000 חברות וחברים בקבוצת הפייסבוק שייסדתי "פמיניסטיות הלכתיות" וההשפעה של הקבוצה על המרחב הציוני דתי. יצרנו שפה חדשה בה אפשר להיות פמיניסטית מבלי לותר על מחויבות הלכתית ואף קבענו טרמינולוגיה חדשה שכבר מופיעה ככותרת במאמרים, הרצאות ושיעורים. הישג נוסף הוא הקמת קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות ביחד עם עו"ס נעה מבורך ובהובלת ח"כ שולי מועלם רפאלי. לראות את ארגוני הציונות הדתית מתאחדים, מחרד"ל ועד ליברל למען הצלת נשים בסיכון שנלכדו בזנות ריגש עד דמעות.


פספוס אחד בקריירה: אין פספוסים גדולים אבל הנה אחד קטן- אחד השת"פים שלנו בקדמה הוא עם ארגון גיפט אוף לייף. הוספנו למאגר מח העצם שלהם דגימות של אלפי סטודנטים מארה"ב שמגיעים ללמוד בישראל.  מתוכם עד כה 80 נמצאו מתאימים והצילו חיים. בשנה אחת הם הציעו להטיס אותי לארוע השנתי הענק שלהם בארה"ב כדי להודות לנו על המאמצים ואחוזי התרומה הגבוהים. היתי אחרי לידה ואמא מניקה כך שזה לא היה רלוונטי מבחינתי אבל בהחלט הצטערתי על כך.  


רגע אחד לנצור: מנסחת לשרת המשפטים ציוץ (בהקשר של ראש הממשלה). בדיעבד התברר שניסחתי אותו בטון קצת פרובוקטיבי. חייבת לציין שלא התכוונתי, זה היה באחר צהרים עם קטנטנות שטיפסו לי על הראש ואני רק רציתי להצליח איכשהו לנסח ציוץ טוב בזמן אמת. בכל אופן, הציוץ אושר ע"י השרה ואף נכנס לתדהמתי למהדורת החדשות המרכזית. הסיפור הזה הבהיר לי סופית את הכח העצום של הטוויטר בפוליטיקה הישראלית.


מה את עושה כשאת קמה בבוקר: פעמים רבות אני עובדת עד השעות הקטנות של הלילה כך שבבוקר אני בעיקר נאבקת עם השעון המעורר. יש לו צליל זוועתי אך אפקטיבי. אחר כך מתחיל המרוץ הזוגי שלנו לתקתוק 4 ילדים שצריך לפזר ברחבי העיר. רק אחרי המרתון מתפנה לקפה של הבוקר וצלילה לים של משימות.


מה את הכי שונאת בעבודה שלך: מהירות שטף המידע וההשפעה של זה על התודעה. הצורך להיות מחוברת תמיד והמעבר התזזיתי מעדכון לעדכון. טוב שתמיד השבת באה בזמן כדי להתנקות קצת


איך נראית השבת שלך: שבת מאוד משפחתית ורגועה עם המון רגעי חסד וצחוק עם הילדים


מודל לחיקוי במקצוע: אני מעריצה נשים חזקות שמשקיעות את הלב והנשמה בתיקון עולם. אחת מהן היא ח"כ שולי מועלם רפאלי שמהווה השראה גדולה במסירות שלה לסוגיות חברתיות. אישה נוספת היא העיתונאית קרן נויבך שבתוכנית שלה "סדר יום" חושפת עוולות ומצילה נפשות


איך את רואה את מצב התעשייה בימינו: כולם מדברים על הדיגיטל ואיך הוא טרף את הקלפים בעולם המדיה. לראש הממשלה למשל יש מליון עוקבים בטוויטר. זה כלי חזק עבורו שיכול להילחם בכל דמוניזציה של ערוץ תקשורת זה או אחר.  בנוסף, חשוב לי להדגיש איך הרשתות מחברות בין אנשים שלא היו נפגשים אחרת ובכך מהוות פלטפורמה לקידום תרבות של פרו בונו למען סוגיות חברתיות. באופן אישי נעזרת רבות ברשתות ויש לי ברשימה משרד פרסום שתרם לוגו, משרד אחר שתרם ארט דיירקטור, עיתון מגזרי תרם שטח פרסום ועשרות אנשים תרמו ציוד וכספים לאנשים שנקלעו למצוקות שונות שאת סיפורם פרסמתי ברשת

 

 

רוצים גם להשתתף במדור ? שלחו לי מייל : b.kipacoil@gmail.com