אבן פינה למבנה הקבע של ישיבת ההסדר בנצרת עילית

במעמד פוליטיקאים, רבנים ואישי ציבור, הונחה אבן הפינה למבנה הקבע של ישיבת ההסדר בני עקיבא בנצרת עלית. השר אורי אריאל: "אנחנו כאן כדי לייהד את הגליל"

חדשות כיפה יהונתן קליין 14/10/18 21:00 ה בחשון התשעט

אבן פינה למבנה הקבע של ישיבת ההסדר בנצרת עילית
משתתפי הטקס, צילום: אלישמע סנדמן

באירוע מיוחד ומרגש שהתקיים בסוף השבוע החולף, הונחה אבן הפינה למבנה הקבע של ישיבת ההסדר בני עקיבא נצרת עלית, בנוכחות תלמידי הישיבה, תושבי העיר, רבנים ואישי ציבור רבים. ביניהם שר החקלאות אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ראש העיר מר רונן פלוט, מנכ"ל ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט, נשיא הישיבה הרב יהושע ויצמן, רב העיר הרב ישעיהו הרצל ומנכ"ל הישיבה, אודי קליין.

הדוברים באירוע הזכירו את החשיבות שיש לישיבה בעיר כזו, הנחשבת כיום למקום עם בעיית הדמוגרפיה הקשה במדינה.
ראש העיר אף קרא בדבריו למשפחות דתיות וחרדיות לעבור אל העיר ולהיות שותפים בחיזוקה.

הרב יהושע ויצמן

הרב יהושע ויצמןצילום: אלישמע סנדמן

מנכ"ל הישיבה, מר אודי קליין שפעל רבות מאחורי הקלעים למען קבלת השטח לבנייה וממשיך ופועל להקמת המבנה הציג בתחילת הערב את תכנית הבנייה והסביר בשטח היכן ימוקמו המבנים השונים של הקמפוס המתוכנן.

שר החקלאות אורי אריאל הדגיש בתחילת דבריו כי ההתישבות בגליל הינה משימה משמעותית ואמר "אנחנו כאן כדי לייהד את הגליל. אני חוזר ואומר, לייהד את הגליל!" והפליג בשבחי הישיבה, אותה הגדיר כקרובה לליבו.

השר אורי אריאל

השר אורי אריאלצילום: אלישמע סנדמן

ראש הישיבה הרב דני סגליס סיפר על הקשיים שהיו בדרך ועל ההתרגשות העצומה עם הנחת אבן הפינה ומבנה הקבע הנראה כבר באופק.

מנכ"ל ישיבות בנ"ע, מר אלחנן גלט שהשתתף אף הוא באירוע, חתם את שורת הנואמים ואמר בהתרגשות "בעתיד עוד נזכה להכיר בזכות הגדולה שהיינו שותפים לה בהקמת הישיבה בנצרת עילית. אשרינו שזכינו". גלט הוסיף כי בשנים הבאות ייזכר אירוע זה כמשמעותי מאוד, עליו יוכלו הנוכחים לספר לילדיהם כי היו שותפים לבניין הקודש בגליל.

הרב ויצמן וראש הישיבה הרב סגליס בהנחת אבן הפינה

הרב ויצמן וראש הישיבה הרב סגליס בהנחת אבן הפינהצילום: אלישמע סנדמן

עם סיום נאומי הדוברים השונים פנו נשיא הישיבה הרב ויצמן וראש הישיבה הרב סגליס להניח את אבן הפינה במקום בו מיועד להיות קצה בית המדרש, ואליהם הצטרפו רבני כלל הקהילות השונות מהעיר. הרב סגליס הדגיש את האחדות המורגשת היטב בנצרת עילית והביע תקווה כי גם מבנה זה ימשיך להיות כמגדלור לאחדות ישראל.

ישיבת ההסדר הוקמה בנצרת עילית לפני כתשע שנים ע"י קבוצת תלמידים מישיבת מעלות, בשליחות ראש הישיבה הרב יהושע ויצמן, במטרה לחזק את החוסן היהודי בעיר. כיום מונה הישיבה כתשעים תלמידים.

ח"כ סמוטריץ בהנחת אבן הפינה

ח"כ סמוטריץ בהנחת אבן הפינהצילום: אלישמע סנדמן