עם סיפור חיים מסעיר - ווביט מנגיסטו היא 'אשת השנה'

בטקס מרשים שהתקיים באוניברסיטת בר-אילן, לקראת יום האישה הבינלאומי, הוכתרה השבוע ד"ר ווביט וורקו מנגיסטו כ"אשת השנה" מטעם תנועת האישה הדתית-לאומית "אמונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/19 09:49 כח באדר א'

עם סיפור חיים מסעיר - ווביט מנגיסטו היא 'אשת השנה'
ד"ר ווביט מנגיסטו, צילום: יוסי זליגר

ד"ר מנגיסטו, בוגרת מכון מנדל למנהיגות, היא מרצה במכללה לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים, ובמקביל משמשת כמפקחת ארצית מטעם משרד החינוך על קידום נוער בסיכון ומנחה סדנאות לשיח רב תרבותי. במהלך השנים הייתה שותפה בפיתוח תכניות לימודים מיוחדות עבור נוער במצבי סיכון, התמחתה בקשרים שבין זהות אתנית לבין בעיות נשירה ממערכת החינוך ופרסמה מחקרים ושני ספרים. אחד מהם מבוסס על סיפור חייה כבת לעדה האתיופית, שהתייתמה מאב בילדותה ועלתה כילדה בת עשר לישראל - דרך סודן.

"דמותה המרתקת ומעוררת ההשראה משמשת מופת לבני העדה, הסובלים לא פעם מתדמית מסולפת ומחוסר יציבות בהשתלבותם החברתית. על הצלחותיה והישגיה המקצועיים, על תרומתה לחברת רווחה, ועל היותה בעלת משפחה ציונית, דתית ומפוארת – בחרה ומצאה אותה הוועדה ראויה לתואר". הכריזה יו"ר אמונה ליאורה מינקה, שעמדה גם בראש הוועדה, שמיינה השנה למעלה מעשרים מועמדות. יצוין, כי בעבר כבר זכתה מנגיסטו בפרס מתנאל בחינוך, המוענק באדיבות המרכז לחשיבה אסטרטגית במכון ואן-ליר.

ווביט מנגיסטו עם ליאורה מינקה

ווביט מנגיסטו עם ליאורה מינקהצילום: יוסי זליגר

ד"ר ווביט מנגיסטו הודתה במילים נרגשות, וזכתה לקבלת פנים חמה ונלהבת ממאות נשים, שגדשו את האודיטוריום למוזיקה. "אני מגשימה חלומות. חוויתי אתגרים קשים והתגברתי על מכשולים, ודווקא אלו דרבנו אותי במסע הארוך, עם מבט של תקווה, אל עבר חברה סולידרית וחזקה. זהו בהחלט עוד צעד קטן וחשוב בדרך לחברת מופת" אמרה, והבטיחה להמשיך ולהשמיע את קולם הצלול של ה"בלתי נשמעים".

את הטקס ארגנה והנחתה גילה שוורץ, מנהלת האגף לקידום נשים באמונה, בשיתוף עם המחלקה לתרבות יהודית בעיריית רמת-גן. בחלקו השני של האירוע הופיעו הזמרות נורית גלרון ורז שמואלי.