קינוח מושלם לשבת - עוגת "אלף העלים" בגרסה קייצית

אנחנו מכירים אותה בעיקר בשם "קרם שניט", אבל העוגה הכל כך אהובה הזו הגיעה ככל הנראה מהקונדיטוריה הצרפתית. שם, במקום למרוח את הקרם סתם כך בין השכבות, מזלפים אותו בטיפות מוקפדות. כך תעשו זאת נכון

חדשות כיפה אורי שניידר - קונדיטורית 11/06/20 14:40 יט בסיון התשפ

קינוח מושלם לשבת - עוגת "אלף העלים" בגרסה קייצית
עוגת אלף העלים - קרם שניט, צילום: אורי שניידר

אנחנו מכירים אותה בעיקר בשם "קרם שניט", אבל העוגה המיוחדת והכל כך אהובה הזו הגיעה ככל הנראה מהקונדיטוריה הצרפתית. שם, במקום למרוח את הקרם סתם כך בין השכבות, מזלפים אותו בטיפות מוקפדות ומוודאים שבצק העלים נשאר מהודק ולא מתפרע לו שם ותופח עד אין סוף במהלך האפייה. לשבת הזו אני מגישה לכם גרסה קיצית ופירותית של העוגה הזו, ואם תזלפו ממש יפה - אף אחד לא יאמין שהרכבתם אותה ברבע שעה.

לשכבות בצק עלים:

חבילת בצק עלים קפוא

סוכר

נחתוך חתיכת בצק עלים שהפשרנו בגודל של תבנית שטוחה שנכנסת לתנור. נרדד אותה מעט, ונפזר מעליה שכבת סוכר. חשוב מאוד שהסוכר יכסה את כל החלקים - הוא מתקרמל בהמשך ויעניק לבצק את המראה השחום והייחודי.

נחמם תנור ל-190°. נניח את הבצק על נייר אפייה בתבנית, מעליו נניח נייר אפייה נוסף ומעל - תבנית נוספת שתמנע מהבצק להתנפח. נאפה כרבע שעה, או עד שבחדר מתפשט ריח של מאפה. נסיר את התבנית השנייה ונניח לבצק להתקרר לחלוטין.

כשהבצק מתקרר - נחתוך אותו לשלושה פסים שווים (מותר למדוד באמצעות סרגל, הקונדיטורים הטובים ביותר עושים זאת).

 

לקרם, למילוי ולקישוט:

500 מל' שמנת מתוקה 38%

חבילת אינסטנט פודינג וניל או תות

ריבה / קונפיטורת תות או דובדבן

דובדבנים

נמרח ריבה על שניים מפסי הבצק בשכבה אחידה. אם המריחה קצת קשה, ניתן לחמם את הריבה מעט במיקרוגל. היא תהפוך נוזלית וניתן להבריש בה את הבצק.

נקציף את השמנת וכאשר היא מסמיכה מעט, נוסיף לה שתי כפות גדושות פודינג. נמשיך להקציף עד שהיא יציבה (לא נוזלת כלל מבלון ההקצפה או הצטרפה ונשארת עומדת). 

נכניס את הקצפת לשקית זילוף עם צנתר עגול פשוט. אם אין צנתר - ניתן לגזור חור ישר. נזלף על שני הפסים מסגרת קרם, ובפנים - נמרח שכבת קרם שטוחה. נפזר מעל השכבה השטוחה חתיכות דובדבנים. נניח במקרר עד להתייצבות הקרם לרבע שעה. לאחר מכן, נניח את שתי החתיכות זו מעל זו בעדינות. מעליהן - נניח את פס הבצק האחרון.

נבזוק אבקת סוכר מעל השכבה האחרונה ונקשט בדובדבנים טריים.

כך נזלף

כך נזלףצילום: אורי שניידר

 

 

למתכונים מיוחדים נוספים של אורי, היכנסו

 

 

חפשו באינסטגרם Ori_schneider, טעים שם!
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן