8 המלצות ליינות משובחים לליל הסדר

השנה נחגוג את חג הפסח במתכונת שונה מהרגיל, ודווקא עכשיו, מומלץ לרכוש את היינות מהיקבים ישירות, או מחנויות היין הקטנות, שהם עסקים קטנים הנאבקים על קיומם. חג שמח

חדשות כיפה ראובן כהן 31/03/20 13:30 ו בניסן התשפ

8 המלצות ליינות משובחים לליל הסדר
טעם נרכש - טור יין

השנה אנו חוגגים את חג הפסח במתכונת שונה מהרגיל, בצל נגיף הקורונה המסרב לעזוב. שאלת הילדים בשיר 'מה נשתנה', תהיה עתה על דברים רבים, וזו הזדמנות עבור כולנו לעסוק ולדבר אמונת עם ישראל ביציאת מצרים ואמונת ישראל עתה בנסיבות הקיימות.

אמנם אין אורחים המתאספים סביב השולחן מקצוות הארץ, אך יש מקום בשולחן ליינות טובים, להרים את אווירת החג ולרומם את נפש הסועדים. המלצתי לבצע שתיית 4 כוסות כאשר כל כוס מבקבוק יין חדש ומפנק. החג הזה אני ממליץ מאוד לרכוש את היינות מהיקבים ישירות, או מחנויות היין הקטנות, שהם עסקים קטנים הנאבקים על קיומם בשגרה, ועל אחת כמה וכמה בשעת חירום כמו בימים אלה. 

 

שרדונה 2019, יקב ברבדו

חיבתי ליקב ברבדו וליינותיו ידועה וקיבלה פומבי מספר פעמים בטורי היין שלי, בפסח הזה עם טעימת שרדונה 2019 אני שמח לקבל עבורי את החותמת שהיקב עקבי בקנה מידה השם אותו עם הגדולים באמת והאיכותיים ביותר. 

הייין 100% זני מענבי שרדונה, שתסס בטמפ' נמוכה בצורה איטית ומבוקרת. לאחר מכן שני שליש ממנו הועברו לחביות עץ אלון להתיישנות של 3 חודשים נוספים.  יין עם עומק ורבדים רבים, טעמי חמאה, ומינרליות מורגשים, חומציות טובה ונעימה. יין שכיף לשתות עם בוא חג האביב! צאו למרפסת עד 100 מטר מהבית ופתחו בקבוק צונן להנאתכם. מחיר 89 ₪.

שרדונה

שרדונהצילום: אורן גרון

 

 

לאטור אדום 2017, יקב נטופה 

בלנד של 70% סירה ו-30% מורבד, יין המזוהה מאוד עם היקב בהיותו הראשון שהפיקו בעת ההקמה ולא מפסיקים לייצר כבר שנים טובות. תהליך התיישנות היין נעשה בחביות עץ אלון צרפתי למשך 13 חודשים. היין מאפיין את סגנונו המעודן של היקב, עולם ישן בהגדרתו הקטגורית. יין נעים ללגימה שיהיה אורח כבוד על כל שולחן, בפרט בליל הסדר. מחיר 90 ₪.

לאטור

לאטורצילום: יואב גורין

 

 

משגב GSM 2017, יקב כישור 

יקב כישור שוכן על רכס ההר העולה מחופי הגליל המערבי, בתוך כפר כישורית, ביתם לחיים של כ-170 בוגרים עם צרכים מיוחדים. היקב והכרם, הינם ענף תעסוקתי בכפר (אחד מתוך 12 ענפים) וחברי הכפר שותפים לעשייה ולעבודה ביקב ובכרם. בימים אלה זהו זמן מצוין לרכוש ממי שעושה גם יינות טובים וגם מעשים טובים ולסייע בתמיכה צרכנית. 

ראשי התיבות המפוצצים הם קיצור של גרנאש, סירה, מורבד זני הענבים המרכיבים את הבלנד. היין משקף את תמצית האיכות של היקב והטרואר ממנו הוא בא, גליל עליון וגליל מערבי.  היין אדום ארגמני, עמוק וכהה. ניחוח פטל ופירות יער, יחד עם תיבול ים תיכוני ואדמתיות מינרלית. טאנינים מוצקים וסיומת ארוכה. מחיר 95 ₪. 

יקב כישור

יקב כישורצילום: אייל קרן

 

 

סופה 2014, יקב תבור 

היין הינו בלנד של פטיט סירה וקברנה סוביניון. ענבי הפטיט סירה גדלים ברמת סירין בגליל המערבי על אדמה וולקנית בגובה של 400 מטר מעל פני הים.  ענבי הקברנה סוביניון מכרם היקב בהר מלכיה על אדמת טרה-רוסה בגובה של 700 מטר מעל פני הים. הענבים עברו השרייה קרה ותסיסה מבוקרת. לאחר הסחיטה היין עבר תסיסה מאלולאקטית בחביות עץ אלון צרפתיות והתיישן בהן למשך 18 חודשים, ולאחר מכן 18 חודשים נוספים בבקבוק. 

היין בעל צבע ארגמן עמוק, גוף מלא, וחמיצות מאוזנת המובילים לסיומת נעימה. ליין טעמי דובדבנים שחורים בשלים ופטל אשר מלווים בטעמי חבית בגווני ווניל וקפה. נהניתי מאוד מהטעימה שלו, ממליץ בחום! מחיר כ-90 ₪. 

יקב תבור

יקב תבורצילום: איה בן עזרי

 

 

אודם סירה 2016, בנימינה (אבני החושן)

אמנם אמרו חז"ל "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" אך לא ניתן היה להתעלם משמו המיוחד של היין- אודם כשמה של אבן החושן הראשונה, מהתווית על הבקבוק ואריזת הקרטון המרשימה שהגיעה עם הבקבוק. אחרי שצוללים לתוך הבקבוק ניכר שהאריזה אינה לחינם, זהו יין סירה (עם חיזוק קל של ענבי ויוניה) ברמה גבוהה. ענבי הסירה מגיעים מדרום רמת הגולן אזור מבוא חמה, והויוניה מגיע מאזור רמת הנגב. עם השלמת ההכנה עבר היין להתיישן  16 חודשים בחביות עץ אלון, ועוד שנה במרתפי היקב בבקבוק. באף ניחוח פלפל ופרי שחור, בטעימה מורגש יין רענן, עדיין צעיר עם יכולת התיישנות טובה. יין מצוין כמתנה יפה וטעימה. מחיר 90 ₪. 

צילום: אודם 2016

 

 

ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2018, יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן הוא ללא ספק בין היקבים בפסגת האיכות של יינות ישראלים. לאורך השנים מתחדש היקב בסדרות חדשות וביינות המגיעים מחלקות שונות ברחבי הגולן כדי לתת לטרואר השפעה על גידול הענבים. השרדונה הזה עשוי ענבים המגיעים מצפון הגולן בגובה אדיר של 1200 מ' מעל פני הים, ובכרם אורגני (כבר מ1998). היין עבר ההתיישנות קלה של 7 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי במרתפי היקב.  השרדונה מכרם אודם מאופיין בניחוחות פרחים ואגס עסיסי, לצד ניחוחות של עוגת תפוחים, וארומה מינרלית. ליין חמיצות עדינה ומרעננת וסיומת ארוכה. יין בעל יכולת התיישנות משמעותית. יין מעולה ומתאים בול לימי חול המועד. מחיר כ-75 ₪. 

שרדונה

שרדונהצילום: רמת הגולן

 

פרנץ' בלנד 2019, יקב רקנאטי

לפני כשנתיים כתבתי על פרנץ בלנד שהוא כוכב צעיר שמעמדו יתבסס בשנים הקרובות כיין מעולה, ואכן אין ספק עתה כי פרנץ בלנד כאן כדי להישאר.. זהו בלנד ראשון מסוגו המהווה "טעימה קטנה" מחזון היקב לחתור למצוינות ולנסות דברים חדשים וחדשניים. היין מופק מענבי פרנץ' קולומבר יחד עם מעט ענבי סוביניון בלאן ומוסקט מאזור הגליל התחתון, עבר תהליך התססה בטמפ' נמוכה כדי לשמר את טעמי הפרי, ונוצר יין חצי יבש רענן וארומטי. וכמו שכתבתי לפני שנתיים- בואו נעזוב את התיאורים הטכניים, יין שהוא תענוג ללגימה, שימו אחד על שולחן החג. מחיר 79 ₪.

פרנץ בלנד

פרנץ בלנדצילום: עומרי מירון

 

 

קברנה סובניון FREERUN 2018 , יקב סגל 

יין אדום יבש העשוי כולו מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בהרי ירושלים ובגליל העליון. תהליך: סחיטה עדינה של הענבים, השרייה עם הקליפות 7-10 ימים והתבגרות בת 10 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. רמת האלכוהול: 13.5%. רשמי טעימה: צבע אדום-שחור כהה. באף ריחות פרי שחור בשל כשזיף או דובדבן שחור. בפה גוף בינוני מלא, טעמי פרי שחור בשל ומתקתק. גם הסיומת ארוכה ומתקתקה. יין שמושך ללגום שוב ושוב. מחיר: כ- 65 ₪. 

קברנה סוביניון

קברנה סוביניוןצילום: יקב סגל

 

 

לטורים קודמים