והשבת, מסיימים את השנה עם עוגיות לב ממולאות בשוקולד!

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת

חדשות כיפה חנה פנט 26/09/19 10:08 כו באלול התשעט

והשבת, מסיימים את השנה עם עוגיות לב ממולאות בשוקולד!
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם כֹּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל: {י} טַפְּכֶם נְשֵׁיכֶם וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ עַד שֹׁאֵב מֵימֶיךָ: {יא} לְעָבְרְךָ בִּבְרִית יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וּבְאָלָתוֹ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כֹּרֵת עִמְּךָ הַיּוֹם:

משה מדבר אל בני ישראל על הברית שהקב"ה כורת עימם: על עם ישראל לשמור את מצוות האל והוא יברך אותם בכל טוב. אם יפר העם את הברית ויעבוד אלוהים אחרים, אז גם האל יפר את בריתו איתם, יעניש אותם ויגרש אותם מהארץ. במקרה כזה, תישמר לעם ישראל האפשרות לעשות תשובה,  לעזוב את האלוהים האחרים ולשוב אל האל ודרכו, אז גם יחזור האל אל העם, יחזירו לארצו וימשיך לברכו.

כִּי הַמִּצְוָה הַזֹּאת אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לֹא נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ וְלֹא רְחֹקָה הִוא: {יב} לֹא בַשָּׁמַיִם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲלֶה לָּנוּ הַשָּׁמַיְמָה וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה: {יג} וְלֹא מֵעֵבֶר לַיָּם הִוא לֵאמֹר מִי יַעֲבָר לָנוּ אֶל עֵבֶר הַיָּם וְיִקָּחֶהָ לָּנוּ וְיַשְׁמִעֵנוּ אֹתָהּ וְנַעֲשֶׂנָּה: {יד} כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ:

שמתי לב שהמילה לב, לבבך חוזרת אחד עשר פעמים בפרשה שלנו, ה' מבקש מבני ישראל לשים בלבבם את מצוותיו וללכת בדרכו, למען ייטב להם. לכן בחרתי להכין לשבת עוגיות ממולאות בשוקולד

צילום: חנה פנט

רכיבים:

475 גר' קמח
2 כפות שקדים מולבנים טחונים
3/4 כוס סוכר
3 חלמונים
250 גר' נטורינה
כף תמצית וניל
מעט קליפת לימון מגוררת, בערך מרבע לימון
1/4 כפית קינמון

ממרח שוקולד

אופן ההכנה:

שמים את החומרים היבשים יחד עם הנטורינה במעבד המזון ומעבדים לפירורים
מוסיפים את החלמונים , תמצית וניל ועוד 2-3 כפות מים קרים
מעבדים עד לקבלת גוש בצק.

מניחים במקרר לחצי שעה. מרדדים לעלה בעובי 2-3 מ"מ וקורצים לבבות, מניחים על מחצית מהלבבות כפית ממרח השוקולד, מחברים כל שני לבבות, מהדקים בעזרת מזלג, מעבירים את העוגיות לתבנית מרופדת בניר אפיה, אופים בחום 180 מעלות כ- 25 דקות.

לטורים נוספים