והשבת: קינוח קן ציפור!

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת

חדשות כיפה חנה פנט 12/09/19 11:25 יב באלול התשעט

והשבת: קינוח קן ציפור!
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

בפרשת השבוע "כי תצא" שנקרא השבת אנו נתקלים במצות שילוח הקן: כִּי יִקָּרֵא קַן צִפּוֹר לְפָנֶיךָ בַּדֶּרֶךְ בְּכָל עֵץ אוֹ עַל הָאָרֶץ אֶפְרֹחִים אוֹ בֵיצִים וְהָאֵם רֹבֶצֶת עַל הָאֶפְרֹחִים אוֹ עַל הַבֵּיצִים לֹא תִקַּח הָאֵם עַל הַבָּנִים: {ז} שַׁלֵּחַ תְּשַׁלַּח אֶת הָאֵם וְאֶת הַבָּנִים תִּקַּח לָךְ לְמַעַן יִיטַב לָךְ וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים:

כלומר, אדם המוצא קן של ציפור, ובקן אפרוחים או ביצים, ואימם רובצת עליהם, אסור לו ליטול את האם מעל גוזליה או ביציה, וכן אסור לו ליטול את הציפור עם אפרוחיה או ביציה. ואם עבר ונטל את האם - אף שעבר על איסור תורה, עדיין הוא יכול לתקן את מעשהו על ידי שישלח את הציפור לחופשי. וכל זאת למה? האחד: לחזק בליבנו את מידת הרחמנות, שלא ניטול את האם מעל גוזליה, אלא קודם נשלחנה לחופשי, ורק לאחר שתתרחק מן הקן, ניטול את גוזליה. (רמב"ן דברים כ"ב ו', חינוך תקמ"ה, ועיין ילקוט מעם לועז דברים ע' תת"ל). הטעם השני, לנטוע בלבנו יחס עמוק של כבוד לשימור החי. 

כמה נחמד להכין ממתק בצורת קן של ציפור עם ביצים בתוכה:

צילום: חנה פנט

רכיבים:

לצורך ההכנה נזדקק לאטריות אורז דקיקות,
200 גר' שוקולד מריר
2 כפיות שמן

אופן ההכנה:

יש לגזור את האטריות לפיסות קטנות.
ניצוק שמן בווק לגובה 2 ס"מ נחמם מאוד, ונזרוק בכל פעם חופן מהאטריות, תוך רגע האטריות מתנפחות ויש להוציא אותם בעזרת כף גדולה מחוררת. כשכל האטריות מטוגנות, נמיס את השוקולד עם השמן, נערבב היטב ונכניס לשוקולד המומס את האטריות. נערבב היטב שכל האטריות יהיו מצופות. כעת נותר להניח את האטריות בתבניות קטנות כך שתיווצר צורת הקן, ולמקרר.

לבסוף אפשר להוסיף ביצים קטנות משוקולד או סוכריות ואת בובת הציפור הוספנו לקישוט. 

בתאבון ושבת שלום!

לטורים קודמים