והשבת: טארט תפוחים - הכתר של המלך!

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת

חדשות כיפה חנה פנט 05/09/19 10:20 ה באלול התשעט

והשבת: טארט תפוחים - הכתר של המלך!
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

בשבת הקרובה נקרא בפרשת שופטים, השם של הפרשה כבר אומר כמעט הכל, ספר דברים מכיל בתוכו הוראות לבני ישראל כיצד להתנהג ובפרשה שלנו משה ממשיך למסור חוקים הקשורים למהלך החיים בארץ ישראל.

בין החוקים - החוק להקמת מערכת משפט מסודרת, החובה לשפוט בצדק ולא לקחת שוחד
שֹֽׁפְטִ֣ים וְשֹֽׁטְרִ֗ים תִּתֶּן־לְךָ֙ בְּכָל־שְׁעָרֶ֔יךָ אֲשֶׁ֨ר ה' אֱלֹהֶ֛יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ לִשְׁבָטֶ֑יךָ וְשָֽׁפְט֥וּ אֶת־הָעָ֖ם מִשְׁפַּט־צֶֽדֶק:
לֹֽא־תַטֶּ֣ה מִשְׁפָּ֔ט לֹ֥א תַכִּ֖יר פָּנִ֑ים וְלֹֽא־תִקַּ֣ח שֹׁ֔חַד כִּ֣י הַשֹּׁ֗חַד יְעַוֵּר֙ עֵינֵ֣י חֲכָמִ֔ים וִֽיסַלֵּ֖ף דִּבְרֵ֥י צַדִּיקִֽם:
צֶ֥דֶק צֶ֖דֶק תִּרְדֹּ֑ף לְמַ֤עַן תִּֽחְיֶה֙ וְיָֽרַשְׁתָּ֣ אֶת־הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁר־ה' אֱלֹהֶ֖יךָ נֹתֵ֥ן לָֽךְ:

בהמשך מדובר על האפשרות שבני ישראל ירצו להמליך עליהם מלך, ומה הם החוקים למהלך שכזה, למשל שהמלך צריך להיות מתוך בני ישראל, צנוע, לא ירבה לו סוסים, שלא יהיה לו רכוש רב ולא ירבה לו נשים.

שׂ֣וֹם תָּשִׂ֤ים עָלֶ֨יךָ֙ מֶ֔לֶךְ אֲשֶׁ֥ר יִבְחַ֛ר ה' אֱלֹהֶ֖יךָ בּ֑וֹ מִקֶּ֣רֶב אַחֶ֗יךָ תָּשִׂ֤ים עָלֶ֨יךָ֙ מֶ֔לֶךְ לֹ֣א תוּכַ֗ל לָתֵ֤ת עָלֶ֨יךָ֙ אִ֣ישׁ נָכְרִ֔י אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־אָחִ֖יךָ הֽוּא: טז רַק֘ לֹֽא־יַרְבֶּה־לּ֣וֹ סוּסִים֒ וְלֹֽא־יָשִׁ֤יב אֶת־הָעָם֙ מִצְרַ֔יְמָה לְמַ֖עַן הַרְבּ֣וֹת ס֑וּס וַֽה' אָמַ֣ר לָכֶ֔ם לֹ֣א תֹֽסִפ֗וּן לָשׁ֛וּב בַּדֶּ֥רֶךְ הַזֶּ֖ה עֽוֹד:

בחרתי להכין כתר טארט תפוחים שיזכיר קצת את הכתר שחובש המלך: 

צילום: חנה פנט

רכיבים:

תבנית חד פעמית גדולה עגולה

לבצק:
300 גר' קמח
150 גר' נטורינה
3 כפות סוכר
2 ביצים
מעט מים קרים אם צריך

קרם שקדים:

150 גר' שקדים לבנים טחונים
150 גר' אבקת סוכר
75 גר' נטורינה רכה
2 ביצים
כפית תמצית וניל
2 כפות ברנדי תפוחים קלאבדוס (או ברנדי רגיל)

2 תפוחים אדומים (השתמשתי בתפוחים מזן גלה)

1 שקית סוכר וניל
מיץ מחצי לימון

אופן ההכנה:

לעבד את הקמח, הנטורינה והסוכר לתערובת פירורית אחידה, להוסיף את הביצים ולעבד עד לקבלת בצק אחיד. אם צריך, להוסיף כף מים לאיחוד כל החומרים היבשים. להניח במקרר לחצי שעה. לרדד את הבצק לעלה בעובי 3 מ"מ. לחתוך רצועות בגובה התבנית - כ- 3 ס"מ כאשר צד אחד ישר, והוא יהיה בתחתית התבנית והצד השני משונן, להדביק את הפסים לדופן התבנית. את שארית הבצק לרדד לעיגול ולהעביר לתחתית התבנית. להדביק היטב את החיבור ולהעביר לקירור במקרר.
לאחר כ- חצי שעה במקרר, לאפות את הקלתית אפיה עיוורת  למשך 20 דקות, להוציא ולקרר.

בינתיים נכין את קרם השקדים: לערבב את כל הרכיבים. לצקת את הקרם על הקלתית המקוררת.

סידור התפוחים: לגלען את התפוחים השלמים והלא קלופים, לחצות ולפרוס לפרוסות דקות, לסדר ע"פ הקרם, לפזר מעט סוכר וניל וכמה טיפות מיץ לימון.

לאפות בחום 180 מעלות כ- 45 דקות. הטארט במיטבו לאחר קירור.

צילום: חנה פנט

 

בתאבון!

לטורים קודמים