והשבת: שחור ולבן בעוגיות

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת

חדשות כיפה חנה פנט 29/08/19 09:34 כח באב התשעט

והשבת: שחור ולבן בעוגיות
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

פרשת 'ראה' שנקרא השבת מתחילה בברכה והקללה. ברכה, אם ילכו בדרך שהותוותה על ידי משה מאת הקב"ה. או חס וחלילה קללה אם יסטו מדרך הישר.

{כו} רְאֵ֗ה אָֽנֹכִ֛י נֹתֵ֥ן לִפְנֵיכֶ֖ם הַיּ֑וֹם בְּרָכָ֖ה וּקְלָלָֽה: {כז} אֶת-הַבְּרָכָ֑ה אֲשֶׁ֣ר תִּשְׁמְע֗וּ אֶל-מִצְוֹת֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹֽהֵיכֶ֔ם אֲשֶׁ֧ר אָֽנֹכִ֛י מְצַוֶּ֥ה אֶתְכֶ֖ם הַיּֽוֹם: {כח} וְהַקְּלָלָ֗ה אִם-לֹ֤א תִשְׁמְעוּ֙ אֶל-מִצְוֹת֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹֽהֵיכֶ֔ם וְסַרְתֶּ֣ם מִן-הַדֶּ֔רֶךְ אֲשֶׁ֧ר אָֽנֹכִ֛י מְצַוֶּ֥ה אֶתְכֶ֖ם הַיּ֑וֹם לָלֶ֗כֶת אַֽחֲרֵ֛י אֱלֹהִ֥ים אֲחֵרִ֖ים אֲשֶׁ֥ר לֹֽא-יְדַעְתֶּֽם: (ס) {כט} וְהָיָ֗ה כִּ֤י יְבִֽיאֲךָ֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ אֶל-הָאָ֕רֶץ אֲשֶׁר-אַתָּ֥ה בָא-שָׁ֖מָּה לְרִשְׁתָּ֑הּ וְנָֽתַתָּ֤ה אֶת-הַבְּרָכָה֙ עַל-הַ֣ר גְּרִזִּ֔ים וְאֶת-הַקְּלָלָ֖ה עַל-הַ֥ר עֵיבָֽל:

כשניסיתי לחשוב מה יתאים להכין לכבוד השבת ראיתי לנגד עיניי, את הטוב ואת הרע, את הלבן ואת השחור, אם אפשר לתאר זאת כך. בכל אופן בבית של אוהבי עוגיות לא היה מסובך מידיי למצוא לבן ושחור. אז בחרתי להביא לכם מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס מצד אחד וסניקרדודלס מצד שני, בטוח תהנו להכין ולאכול.

צילום: ללא

נתחיל בעוגיות קינמון הבהירות- סניקרדודלס:
מדובר בעוגיות קינמון מהזן הגדול והרך. יש להן קרום מעט קשה בחוץ ובפנים הן רכות וממכרות. 
(ל-30 עוגיות גדולות)

לבצק העוגיות:
200 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
225 גרם סוכר לבן
50 גרם סוכר חום בהיר
ביצה בטמפרטורת החדר
כפית תמצית וניל
300 גרם קמח מנופה 
1/2 1 כפיות אבקת אפיה

לציפוי:
2 כפיות גדושות קינמון טחון
100 גרם סוכר לבן

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-175 מעלות.
בקערת המיקסר מקציפים את הסוכר והחמאה עד לתערובת חלקה, בערך חמש דקות ומוסיפים את הוניל ואת הביצה. עדיף עם וו גיטרה. את הקמח ואבקת האפייה מערבבים ומוסיפים לבלילה בשלש פעמים תוך כדי ערבול. בודקים שהבצק נוח לגלגול ולא דביק, אם הוא דביק מוסיפים מעט קמח. מערבבים את הסוכר והקינמון בקערית. צרים כדורים קטנים, מגלגלים בקינמון והסוכר ומניחים בתבנית מצופה בנייר אפיה.
אופים  כ- 15 דקות, נראה רך, אבל מתייצב בקירור. 

 

צילום: ללא

עוגיות שוקולד צ'יפס שאצלנו הכתירו בתואר - מושלמות

רכיבים: ל- 32 עוגיות גדולות.


200 גרם חמאה רכה
1 כפית תמצית וניל אמיתי
150 גרם סוכר לבן
150 גרם סוכר חום כהה
2 ביצים  L
300 גרם קמח לבן
3/4  כפית אבקת סודה לשתיה 
60 גרם קקאו כהה 
1 שקית שוקולד צ'יפס לבנים

אופן ההכנה:

במיקסר עם וו גיטרה, מערבבים חמאה, 2 סוגי סוכר, וניל, עד שהתערובת קרמית. מוסיפים ביצים, קמח, קקאו, סודה לשתיה ושוקולד (כן כן, הכל ביחד, לא לפחד) עד שהתערובת במרקם של כדורי שוקולד. ליצור עיגולים אחידים בקוטר 4 ס"מ ולסדר בתבנית. לאפות בתנור שחומם ל -180 מעלות, כ-12 דקות אך יש לשים לב- להוציא את העוגיה מהתנור שהיא רכה מאוד ולא יציבה- היא תתייצב בקירור ותשאר רכה.

בתאבון!

לטורים קודמים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן