סגור
חדשות כיפה

והשבת: קינוח כזה עוד לא טעמתם!

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת

טעם הפרשה

טעם הפרשהצילום: סטודיו כיפה

השבת נקרא בפרשת חוקת. בני ישראל עדיין נודדים במדבר, אך המסע מתחיל להתקרב לסיומו. הפרשה עוסקת בסוגיית הטמאים השונים וכיצד מטהרים, המידע הופך רלוונטי עת נפרד העם בצער רב ממרים הנביאה, אחותם של משה ואהרון. 

לאחר מות מרים יורד על העם מחסור גדול במים, והם כמובן פונים אל משה ואהרון שימצאו פתרון.  הקב"ה מורה למשה לקחת את המטה (שליווה אותו מאז יציאת מצרים) לגשת אל הסלע הגדול שלצד מחנה ישראל ולחולל לעיני כל העם נס גדול: "דברו אל הסלע ויצאו ממנו מים לכל העם" נאמר למשה ואהרון.

משה אהרון וכל העם מתכנסים סביב הסלע, לפתע שולף משה את המטה ובמקום לדבר אל הסלע  מכה אותו שתי מכות נמרצות ומן הסלע פורצים מים רבים וכל העם מרווה את צימאונו. העם אולי מרוצה מסוף הסיפור אך הקב"ה כועס על משה ואהרון. כי הימרו את פיו והכו בסלע, ועונשם: שלא יזכו להיכנס לארץ ישראל

חשבתי שהקינוח- עוגת משפריצה הכי מתאים לתאר את הסיטואציה המדוברת.

צילום: חנה פנט

 

רכיבים:
 
15 כלי חרס קוטר 9 אישיים לאפייה
500 גרם שוקולד מריר משובח (50 אחוז מוצקי קקאו (
300  גרם חמאה (אפשר להמיר בשמן - 1 כוסות(
6  ביצים שלמות
3/4  כוס סוכר
מעט אבקת סוכר לקישוט
מעט קמח לקימוח
 
 
אופן הכנה: 

מחממים תנור לחום 180 מעלות.
 בבאן מארי (אפשר גם במיקרוגל בעוצמה נמוכה) ממיסים את השוקולד והחמאה. 
אם משתמשים בשמן
מחממים את השמן עם השוקולד
טורפים לתערובת חלקה, ללא גושים.
 
מקציפים במיקסר ביצים יחד עם הסוכר לקציפה בהירה ותפוחה , 
מנמיכים את מהירות ההקצפה ומוסיפים את השוקולד המומס
מערבלים במהירות נמוכה עד שהתערובת אחידה.
 
משמנים ומקמחים היטב את הקוקוטים, 
ועורכים אותם זה לצד זה על תבנית אפייה 
ממלאים כל קוקוט בתערובת כדי שלושה רבעים מגובהו. 
 
אופים בתנור החם 9-10 דקות, 
עד שנוצר קרום סדוק אך המרכז עדיין רוטט. מצננים מעט, 
הופכים את הקוקוטים ומשחררים את העוגות בעדינות רבה. 
 
מפזרים אבקת סוכר ומגישים חם או פושר, 
מומלץ בתוספת גלידת וניל משובחת ו/או קרם אנגלייז.
 
אפשר להכין מראש ולהקפיא, לפני ההגשה להפשיר ולחמם קלות.

 

לטורים קודמים


 
 

בואו לבחור את אנשי השנה שלכם
04.07.2019

1. אין קמח בתערובת בכלל? (מיכל)

בדר״כ בעוגות כאלה יש קצת קמח אן קורנפלור. בטוח שזה המתכון, ולא נשכח הקמח?
ושאלה נוספת: זה ייצא טוב במנג׳טים ששמים בתוך תבנית מאפינס, או חייבים תבניות חרס?

דווח על תגובה לא ראויה
08.07.2019

2. מתכון להכנת יֶקָאפֶט סֶגָה (דורו)

נחשף הסוד האפל ביותר של ה"עדה" האתיופית אותו הם לא רוצים שתדעו:

1 האתיופים הגיעו לישראל עם העבדים שלהם ה"ברייה". מבלי שהרשויות בישראל ידעו על כך.

2 האתיופים עוד באתיופיה כפו על ה"ברייה" את העבדות רק בגלל שהם שחורים יותר.
ה"ברייה שחורים בעלי שער מקורזל ושיניים לבנות והם כהים בעורם יותר מהביתא ישראל".

3 גם ילדיהם של הברייה נחשבו כעבדים במשפחה שהחזיקה אותם. וכך היו "אדונים" רבים מ"הביתא ישראל" שהחזיקו שפחות ברייה בבתיהם לצרכים מיניים בלבד. וידועים גם מקרים הפוכים של "גבירות" שהחזיקו עבדי בריה בבתיהן לצרכים מיניים.

4. היה מקובל שאדונם של הברייה יביא מהם צאצאים אם כי אלו לא נחשבו בשום אופן כיורשים שווי זכויות.

5 "הביתא ישראל" ציפו שהברייה שלהם מאתיופיה ימשיכו לעבוד אותם ולשרת אותם גם בישראל ואכן כמה מהברייה שהגיעו לארץ בעיקר המבוגרים יותר נשארו להתגורר ולעבוד בבתי אדוניהם לשעבר כמובן ללא תשלום. גם אלו שקיבלו את עצמאותם בתעודת זהות כחולה נשארו עבדים!

6 על מדינת ישראל להקים וועדת חקירה ממלכתית כדי לחשוף אחת ולתמיד את הגזענות הצביעות והרוע הלא נתפסים של ה"עדה" האתיופית. לחקור על החזקת עבדים אתיופים ממוצא "ברייא" (כהים יותר) בכפייה על ידי אתיופים ממוצא ה"צ'ואה" (כהים פחות) כיום בישראל!!!

7 גם היום בישראל, הגזענות הפנימית נמשכת. חיילים ממוצא אתיופי סירבו לקבל את מרותו של מפקד מבני הברייה.

8 אחוז קטן של דם "ברייה" בדמו של אדם הופך אותו לפי ה"עדה האתיופית" אוטומאטית ל"ברייה מלא" ו"הכתם" לא יכול להתנקות. האתיופים בישראל מסתייגים בתוקף מנישואין ל"ברייה".

9 לפי כל בדיקות הגנטיקה המוסתרים מהציבור ע"י כת הפולטיקלי קורקט האתיופים אינם יהודים. פרופ' סטיבן קפלן שחקר לגבי ה"עדה" במשך 30 שנה הגיע למסקנה חד משמעית: האתיופים אינם יהודים ואינם מצאצאי יהודים!!!

10 בדומה לשכנים החבשים נהגו "ביתא ישראל" לבצע מילת נשים בטקס שאינו דתי. במדגם שפורסם בשנת 1997 נמצאה ב-42 מתוך 113 נשים שנבדקו עדות למילה מסוג כלשהו. המדגם לא פורסם בתקשורת הישראלית מחשש לתגובתה של החברה ליוצאי אתיופיה. (ויקיפדיה)

מקורות:
חוקרת הפולקלור הגר סלומון. האנתרופולוגית שלווה וייל. מלכה שבתאי. נטשה מוזגוביה.
7 ימים 1.11.2002

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 צילום: יח"צ

הבחירות בתמונות: המתמודדים בוחרים

קרא עוד