לא תאמינו - השבת מכינים אשכול ענבים!

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת

חדשות כיפה חנה פנט 20/06/19 09:55 יז בסיון התשעט

לא תאמינו - השבת מכינים אשכול ענבים!
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

השבת נקרא בפרשת שלח לך. בני ישראל המגיעים לסוף מסעם במדבר, עומדים לפני הרגע המרגש לו חיכו מאז יציאתם ממצרים – הכניסה לארץ ישראל. אך שאלות רבות מנקרות במוחם של בני ישראל:  איזו ארץ היא ארץ ישראל? האם היא דומה למצרים המוכרת או שמא חלילה דומה היא למדבר? מי הם האנשים החיים בה? הם נחמדים או מפחידים?

כדי להתמודד עם שאלות אלו נשלחים שנים עשר אנשים (נציג מכל שבט) למשימת ריגול בארץ ישראל.  הם יוצאים למשימת ריגול ארוכה הנמשכת 40 יום, ומסיירים בכל חלקי הארץ. בארץ הם נפגשים בכל מיני תופעות מעניינות: הם פוגשים ענקים (בחברון) ומוצאים אשכול ענבים ענק שיש צורך בשני בני אדם כדי להרים אותו .

לאחר 40 הימים חוזרים המרגלים וכל העם שחיכה בקוצר רוח מתכנס כדי לשמוע את תוצאות הביקור הראשון בארץ. המרגלים מספרים על התופעות המדהימות שפגשו, מראים את אשכול הענבים הענק ומתארים את ארץ ישראל כארץ נפלאה. אולם לאחר הצגת כל הפרטים מוסיפים המרגלים פרשנות משלהם, הם טוענים שאין סיכוי שבני ישראל יצליחו לכבוש את הארץ. העם היושב בארץ זו הוא עם חזק ביותר ובני ישראל לא יצליחו לרשת את ארצו.

השבת אכין אשכול ענבים גדל מימדים.

צילום: חנה פנט

 

לצורך הכנת מסת כדורי השוקולד, ניקח 2 עוגות מוכנות - עוגות הבית, עוגת שוקולד או עוגת שיש יתאימו למתכון.

נפורר

נוסיף 1 כוס פירורי בסקויטים.

אפשר להוסיף אגוזים קצוצים גס ו/או צימוקים 

מכינים קרם שוקולד מ- 200 גר' שוקולד מריר ועוד 1 כוס שמנת מתוקה

לטעם אפשר להוסיף 1/4 כוס ברנדי

מערבבים עם הפירורים

מניחים להתקרר כמה דקות

צרים כדורים ומגלגלים בסוכריות קטנות בצבע סגול או ירוק ומסדרים על מגש כאשכול.

שבת שלום!

 

לטורים קודמים