1948: שנה גורלית, ולא רק למדינה

מה זה מבקבק עצמאי ולמה נתאי מורגנשטרן חופר על מותג שאנחנו לא מכירים?על וויסקי עם ריח של בגדים שהיו ליד מדורה שרק עשרה בקבוקים שלו הגיעו לארץ והוא כנראה מאוד ממכר

חדשות כיפה נתאי מורגנשטרן 14/08/17 04:20 כב באב התשעז

1948: שנה גורלית, ולא רק למדינה
וויסקי, צילום: shutterstock

כישראלים, שנת 1948 היא שנה מאוד מיוחדת בשבילנו, נו אתם יודעים שנת הקמת המדינה. אבל במקביל במקום אחר, בסקולטנד בעיר גלזגו, הוקמה לה חברה קטנה על ידי פרדריק דאגלס ליינג. החברה בעצם משתמשת בשני כובעים שונים של עולם הוויסקי. בראשון, הם מייצרים מאלטים אזוריים (ערבוב של סינגל מאלטים ממזקקות שונות) לפי אזורי הוויסקי השונים של סקוטלנד, ובשני הם מבקבקים עצמאיים. מה זאת אומרת מבקבק עצמאי? הם קונים חביות ממזקקות והם מחליטים מתי לבקבק אותם ובאיזה צורה. 

כיום, לאחר כמעט 70 שנה וכשדור שני ושלישי של המשפחה מנהל את העסק המשפחתי דאגלס ליינג, הם פשוט עושים פלאות. הם מקפידים לבקבק תמיד את הבקבוקים שלהם בחוזק של לפחות 46% אלכוהול דבר שנותן יותר עושר וגוף למשקה. 

לשאלה למה אני חופר לכם עם מותג שרובכם לא מכירים יש סיבה אחת, בימים אלה סוף סוף הודות ליוזמה המבורכת של אדם יקר ובעל תושיה רבה, הם בארץ. עשרה בקבוקים שלהם הגיעו לארץ הקודש באיחור של כמעט 70 שנה, אבל כידוע עדיף מאוחר מלעולם לא. 

אז הפעם אני רוצה לכתוב על אחד הבקבוקים שלהם. כחובב וויסקי מעושן הרגשתי צורך לכתוב על המותג המעושן שלהם 'ביג פיט'. בלנד מאלט שמיצר מוויסקי מהאי איילה. הוא מורכב מארבע מזקקות שונות: ארדבג, קאול אילה, בואומור וגם מהמזקקה המיתולוגית שנסגרה ב1983 פורט אלן.  אני מגלה לכם את הסוף. זה וויסקי מקסים. פשוט נפלא. וויסקי שבא לך להריח עוד ועוד ולשתות בלי הפסקה. אם אתם אוהבים 'פיט' בוויסקי שלכם אתם חייבים לטעום את הבקבוק הזה אבל ראו הוזהרתם, הוא ממכר.

BIG PEAT ISLAY MALT

BIG PEAT ISLAY MALT צילום: יח"צ

BIG PEAT ISLAY MALT   דאגלס ליינג ביג פיט

אזור יצור: סקוטלנד

חוזק אלכוהול: 46%

ריח: המון כבול, שעם הזמן נעשה 'מלוכלך' יותר, קצת פלפל שחור, וניל, לימון וריח של בגדים שהיו קרובים לעשן של מדורה.

טעם: כבול חזק, מרירות של עץ, טיפה מליחות.

סיומת: נעימה אך לא ארוכה מידי, בסוף עולה קצת מתיקות כבדה לחיך.

סיכום: תענוג. וויסקי חובה לכל אוהב 'פיט' ובמיוחד לאוהבי ארדבג

יבוא לארץ: סיפיל

מחיר: 240 ש"ח