מצרכים
- חבילת פסטה
- 1 חציל גדול
- 1 קישוא גדול
- 3 עגבניות
- 5 שיני שום
- 5 כפות שמן זית (להוסיף לפי הצורך)
- 1 מיכל שמנת לבישול (250 מ"ל)
- 80 גרם גבינה צהובה מגורדת
- 50 גרם פרמזן
- תיבול: כפית מלח, חצי כפית פלפל שחור גרוס, וקורט אורגנו יבש
אופן ההכנה
מבשלים את הפסטה בסיר גדול עם הרבה מים רותחים ומלח, לפי הוראות היצרן (עד למצב אל דנטה)
בזמן שהפסטה מתבשלת, מחממים את שמן הזית במחבת רחבה ועמוקה על אש בינונית
מוסיפים את קוביות החציל, הקישוא והעגבניות. מטגנים ומערבבים מדי פעם במשך כ-12-15 דקות, עד שהירקות מאבדים את הנפח שלהם ומתרככים לחלוטין. ב-3 הדקות האחרונות של הטיגון מוסיפים את שיני השום והתיבול (מלח, פלפל, אורגנו) כדי שהשום לא יישרף
כשהירקות רכים לגמרי, לוקחים מועך פירה (או מזלג גדול) ומועכים את הירקות ישירות בתוך המחבת. המטרה היא ליצור מעין קרם ירקות גס ועשיר בטעמים
מוזגים למחבת את השמנת לבישול ומוסיפים את הגבינה הצהובה המגוררת. מערבבים היטב ומביאים את התערובת לבעבוע עדין על אש נמוכה, עד שהגבינה הצהובה נמסה לחלוטין והרוטב מתאחד ומסמיך
מוסיפים את הפסטה המבושלת והמסוננת ישירות לתוך מחבת הרוטב. מפזרים מעל את הפרמזן המגוררת ומערבבים הכל יחד במשך דקה על אש קטנה, עד שכל הפסטה עטופה בקרם הסמיך
מגישים מיד עם עוד קצת פרמזן מלמעלה למי שאוהב