לא רק תפוח אדמה: 5 דברים שאפשר לזרוק למדורה ולאכול מיד

מתכננים מדורה ואין לכם כוח להיסחב לשטח עם מנגל או גזייה? אספנו עבורכם חמישה מאכלים שאפשר לעטוף בנייר כסף, לזרוק למדורה ולאכול מיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 14:59 יח באייר התשפד

לא רק תפוח אדמה: 5 דברים שאפשר לזרוק למדורה ולאכול מיד
אוכל במדורה, צילום: wassiliy-architect,Shutterstock

סביב כל מדורה יש תמיד מספר אנשים ששרים ונהנים ואדם אחד שעומד ליד המנגל וסובל. כדי למנוע את זה במדורה שלכם, אתם יכולים לוותר על ארוחת העל האש ולהכין בקלות אוכל בתוך המדורה. עוטפים בנייר כסף כבר בבית, זורקים למדורה ומנגנים בגיטרה עד שהאוכל מוכן.

בטטה

אם אפשר להכין תפוח אדמה במדורה, למה שלא תכינו את הגרסה המוצלחת יותר שלו? ההכנה זהה: לוקחים בטטה יפה ועוטפים אותה היטב בנייר כסף. משליכים לאש, נותנים לה להיצלות ומוציאים. אם מתחשק להתפרע אפשר לפתוח לחצי ולערבב עם גבינות ושמנות, אבל אפשר גם לפזר למלח ולאכול ישר מהנייר - רק תיזהרו לא להיכוות.

בטטה צלויה

בטטה צלויה צילום: Magdanatka,Shutterstock

בשר מעושן

חוץ מאפייה, טיגון או צלייה, ישנה שיטה שנקראת "מטפונה", באמצעותה תוכלו להכין כל בשר שתרצו בתוך מדורה. בחרו את סוג הבשר המועדף עליכם - עוף, טלה, בקר, פרגית - תבלו אותו כמו שאתם אוהבים ועטפו היטב בנייר אלומיניום לפחות חמישה סיבובים. מכניסים למדורה וצולים במשך כשעתיים, עד לקבלת מנה מעושנת מדהימה. אם יש לכם זמן לפני המדורה, כדאי להשרות את הבשר במרינדה מספר שעות.

בשר מעושן

בשר מעושן צילום: Golubovy,Shutterstock

דג בגחלים

הכנת דג בגחלים דומה מאוד להכנת בשר במדורה. חותכים דג שאוהבים לקוביות, אפשר להוסיף ירקות שאוהבים, ומתבלים עם מלח, פלפל ושמן זית. עוטפים בנייר אפייה ואז בנייר כסף, מכניסים למדורה לכחצי שעה וזוללים.

דג במדורה

דג במדורה צילום: Valentyn Volkov,Shutterstock

חציל שרוף

אם חסרים לכם סלטים בארוחה, חציל שרוף הוא הפיתרון המושלם. בדיוק כמו שאתם מכינים לשבת וצולים בתנור או על הכיריים במטבח, רק הפעם במדורה. עוטפים בנייר כסף, משליכים למדורה, שורפים ושולפים בעדינות. אחר כך אפשר למרוח טחינה או להכין סלט חצילים מתובל.

חציל שרוף

חציל שרוף צילום: Alex Dmr,Shutterstock

כרובית צלויה

לפני שאתם יוצאים מהבית, קחו ראש כרובית שלם ובשלו אותו במים חמים במשך 10 דקות. כעת נשאר רק למרוח את הכרובית בשמן או בחמאה עם תבלינים (מלח, פלפל, קצת כורכום וכמון) ועוטפים היטב בנייר כסף. מכניסים את כל הראש פנימה וצולים במשך 15 דקות, מוציאים, מפרקים ומחלקים לכולם עם טחינה בצד.

כרובית צלויה

כרובית צלויה צילום: Boris Tumakov,Shutterstock