אחת ולתמיד: מה ההבדל בין לימון לליים?

שני האחים ילידי משפחת ההדרים, חולקים קווי דמיון רבים, אך לכל אחד מהם אישיות ייחודית וטעם משלו: איך תזהו את הליים? ואיפה הכי כדאי להשתמש בו?

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/24 14:04 יח באדר א'

אחת ולתמיד: מה ההבדל בין לימון לליים?
לימון וליים, צילום: tanrandusa,Shutterstock

החורף השנה מסרב ללכת, וזו כמובן סיבה למסיבה. אם כבר מסיבה, אז ברור שמסיבת תה קלאסית תתאים לאווירה. בין שלל האפשרויות השונות לתיונים שונים, על טעם אחד אי אפשר להתווכח: תה עם מעט לימון וחצי כפית דבש. תענוג לגרון. אולם, לא פעם אנחנו עלולים להתבלבל בין שני פירות הדר פופלריים במיוחד שנראים זהים אבל יש ביניהם מספר הבדלים חשובים: לימון וליים.

הלימון והליים שונים בצבע, כאשר הלימון הוא צהוב והליים הוא יותר ירקרק. גם בגודול הם נבדלים כאשר הלימון גדול יותר והקליפה שלו עבה יותר מהליים. טעמו של הלימון הוא חמוץ יותר מול טעמים חמוצים עם טוויסט מרענן של הליים. בלימון אפשר להשתמש במגוון רחב של תבשילים, קינוחים, משקאות ואפילו מוצרי טיפוח, לעומת הליים שמשמש יותר בקוקטיילים, סלטים, רטבים וגם במטבח האסייאתי כמובן.

כל כך הרבה שימושים לפירות הדר |

כל כך הרבה שימושים לפירות הדר | צילום: NADKI,Shutterstock

ועכשיו, איך תדעו מתי לבחור בלימון ומתי לבחור בליים? פשוט מאוד. אם אתם מחפשים טעם עדין יותר בחרו בליים ואם אתם מכינים תבשיל או קינוח הלימון יתאים. אם אתם מכינים קוקטייל או סלט: הליים יתאים יותר. אגב, בלי קשר לטעמים שלהם, הלימון וגם הליים אלו פירות הדר שעשירים בוויטמין C, נוגדי חמצון ומינרלים ושניהם בעלי סגולות בריאותיות לחיזוק מערכת החיסון, סיוע בעיכול והפחתת דלקות.