5 דרכים לבדוק אם האבוקדו שלכם בשל

אין דבר מאכזב יותר מאבוקדו שנראה עסיסי ומבטיח מבחוץ אך מתגלה בפנים כלא בשל. הנה 5 טיפים שיסייעו לכם לבדוק האם האבוקדו שלכם הספיק להבשיל - לפני שאתם משתמשים בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/24 16:34 ז באדר א'

5 דרכים לבדוק אם האבוקדו שלכם בשל
כריך אבוקדו, צילום: OlgaBombologna,Shutterstock

כבר קניתם אבוקדו בסופר, אתם מפנטזים על הכריך המדהים שתעשו עם ביצה עלומה ומלח גס על צנים של לחם מחמצת - ואז מגלים שהאבוקדו בכלל לא בשל. איזה מבאס זה, נכון? אז די. הנה 5 דרכים לוודא שהאבוקדו שלכם כבר בשל ולחסוך את כל האכזבה.

5 דרכים לוודא שהאבוקדו שלכם בשל

  1. צבע: לאבוקדו בשל יש בדרך כלל צבע כהה יותר, כמעט שחור. זה לא כלל קבוע, כי הצבע עלול להשתנות בהתאם לזן האבוקדו. הצבע של אבוקדו הס, אחד הזנים הנפוצים ביותר, משתנה מירוק לשחור-סגול עמוק כשהוא בשל.
  2. מרקם: כדי לבדוק אם האבוקדו שלכם בשל, סחטו אותו בעדינות בכף היד. אבוקדו בשל אמור להיכנע ללחץ עדין, מבלי להרגיש כמו עיסה. הימנעו מאבוקדו כשהוא רך מדי או בעל כתמים רכים, מכיוון שהוא עלול להיות בשל מדי ולהיהרס בקלות.
  3. מבחן הגבעול: הסירו את הגבעול הקטן בחלק העליון של האבוקדו. אם הוא יורד בקלות ואתם רואים צבע ירוק מתחת, סביר להניח שהאבוקדו בשל. אם הוא קשה להסרה ואתם רואים צבע חום מתחת, ייתכן שהאבוקדו לא בשל.
  4. גודל וצורה: גודל וצורה יכולים להשתנות, אבל בדרך כלל, אבוקדו בשל מרגיש כבד לגודלו.
  5. עקביות: אבוקדו בשל צריך להיות בעל מרקם עקבי לכל אורכו כאשר חותכים אותו. אם אתם מבחינים בכתמים כהים או עיסתיים, ייתכן שהאבוקדו בשל יתר על המידה או מתחיל להתקלקל.

לחסרי סבלנות: טיפ לזירוז תהליך ההבשלה של האבוקדו

  • מניחים את האבוקדו בשקית נייר.
  • מוסיפים לשקית בננה בשלה או תפוח. פירות אלה משחררים גז אתילן, המעודד הבשלה.
  • מקפלים את החלק העליון של שקית הנייר כדי לסגור אותה ומשאירים אותה בטמפרטורת החדר למשך 24-48 שעות.
  • בודקים את האבוקדו באופן קבוע כדי לעקוב אחר התקדמות הבשלתם.