המצאתי מתכון מושלם לארוחת צהריים עם עוף וירקות בסיר אחד

אינספור מתכונים נכתבו עבור חזה עוף וירקות בסיר אחד. כל כך הרבה אופציות, ועדיין, כמה קשה למצוא משהו בלי רטבים מתוקים עמוסים בסוכר. אז נתתי ליהירות להוביל אותי, חיטטתי במגירת התבלינים והמצאתי מתכון פשוט, קל וטעים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/02/24 13:44 ה באדר א'

המצאתי מתכון מושלם לארוחת צהריים עם עוף וירקות בסיר אחד
מתכון לעוף עם ירקות בסיר אחד, צילום: ללא

בכל שבוע מחדש זה קורה לי. אני מחפשת גרסה חדשה לארוחת צהריים נחמדה. משהו עם חלבון, אפשר ירק ואולי גם פחמימה. טעים, משביע ולא מושקע במיוחד. באופן מוזר למדי, ברוב המתכונים לחזה עוף אפשר למצוא רטבי סויה או טריאקי, שעמוסים בכפיות סוכר. סוכר זה דבר נהדר כמובן, האחראי הישיר על מצב הרוח שלי, אבל הייתי שמחה לצרוך אותו מעוגת שוקולד עסיסית או עוגיות שוקולד-צ'יפס פריכות.

אחרי עוד שיטוט חסר תועלת באינטרנט, החלטתי להמציא מתכון משלי. הנחתי ליומרנות להוביל אותי, וכשחגרתי את סינר הניילון המכוער שהזמנתי משיין ידעתי בווודאות שהולך לצאת לי סיר מושלם. השתמשתי בתבלינים שיש בכל בית, לפי העין ובאלתור מרשים למדי. התוצאה עשתה אותי גאה ושבעה. העיקרון פשוט, ואתם מוזמנים לשחק עם הכמויות, סוג הירקות והתבלינים.

נכון שזה מהמם?

נכון שזה מהמם? צילום: ללא

מצרכים לחזה עוף וירקות בסיר אחד בלי רטבים מתוקים

חצי קילו חזה עוף חתוך לקוביות
1 בצל
2 זוקיני
2 גזרים
חצי חבילת אטריות שעועית

תבלינים:

כפית פפריקה
כפית שום טחון
כפית כמון
חצי כפית טימין
חצי כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור
קורט חוויאג' למרק
כפית של צ'ילי מתוק (נכון, יש בזה סוכר אבל הכמות כל כך קטנה עד שזה לא נחשב שאני מרמה)

אופן ההכנה לסיר אחד של חזה עוף וירקות בלי רטבים מתוקים

קוצצים לקוביות או עיגולים את הבצל הגזר והזוקיני ומטגנים בשתי כפות שמן. תנו להם זמן, אבל ערבבו מדי פעם כדי שלא ישרף. במקביל, השרו במים חמימים את אטריות השעועית, והחליפו אותם לפחות פעם אחת. כשהירקות מטוגנים היטב, אחרי רבע שעה בערך, הוסיפו גם את חזה העוף, ערבבו והקפידו שיצרב מכל הכיוונים. עוד כמה דקות של טיגון ואפשר להוסיף את התבלינים. אחרי מספר ערבובים רציניים, הוסיפו בערך שתי כוסות מים רותחים, ואת אטריות השעועית לאחר שהושרו במים ועברו סינון קל. ודאו שהמים מכסים את הסיר, הנמיכו את האש, סגרו את המכסה ולכו לשטוף כלים. אחרי עשרים דקות של בישול, ואחרי שהצצתם וגיליתם שהעוף והירקות רכים, כבו את האש ותנו לאוכל לנוח עוד חמש דקות לפחות. אין צורך להוציא את הצלחות העמוקות מהארון, אפשר גם לאכול ישירות מהסיר. בתיאבון!

האם יש דבר מושלם יותר מאשר סיר חם על הכיריים? ברור שכן, עוגיות למשל

האם יש דבר מושלם יותר מאשר סיר חם על הכיריים? ברור שכן, עוגיות למשל | צילום: ללא