לא רק על פיתה: 3 מאכלים עם זעתר שמעולם לא חשבתם עליהם

על לחם, בעוף ואפילו בעוגה: הזעתר הוא תבלין שיכול לשדרג כל מאכל ולהכניס לשולחן שלכם טעמים חדשים. ריכזנו לכם כמה מתכונים מוצלחים במיוחד עם התבלין האהוב

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/02/24 15:53 כו בשבט התשפד

לא רק על פיתה: 3 מאכלים עם זעתר שמעולם לא חשבתם עליהם
פיתה זעתר, צילום: Feeleens,Shutterstock

הזעתר הוא צמח ים-תיכוני, יפה והכי חשוב- טעים במיוחד. כולם יכולים לרכוש עציץ בכל משתלה בעשרה שקלים ולהיחשף לעולם חדש של טעמים. הזעתר עמיד מאוד בתנאי הגידול השונים בארץ, ולא דורש כמעט טיפול.

הקלאסיקה: פיתה-זעתר

כשאומרים זעתר עולה לכולנו מיד תמונה של פיתה רותחת עם מריחה של שמן זית וזעתר מעל ולאבנה בצד, ובצדק. הזעתר במקור מגיע מהמטבח הערבי ומצוי בעיקר בארצות כמו לבנון, מצרים, סוריה, ירדן וצפון אפריקה. כדי להכין את הפיתה המושלמת תצטרכו:

½ קילו קמח (500 גרם)
1 כף שמרים יבשים
1 כף סוכר
1 כף שמן זית
½1 כוסות מים
½ כף מלח

איך מכינים?

בקערת מיקסר עם וו לישה תשימו את כל מרכיבי הבצק, למעט המלח, ותעבדו במהירות נמוכה במשך 10 דקות. בערך באמצע תוסיפו את המלח. מניחים את הבצק בקערה משומנת, מכסים ומתפיחים במקום חמים במשך כ-60 דקות, או עד שהוא מכפיל את נפחו. אחרי התפחה מוציאים את הבצק, מחלקים לכדורים לפי כמה פיתות שרוצים (לא קטן מדי שלא יישרף) ומערבבים בקערה שמן זית וזעתר. מורחים את התערובת על הפיתות ואופים בערך 8 דק. בתאבון!

קרם ברולה-זעתר

הקינוח העל זמני והפשוט- קרם איכותי שנאפה לאט ומעליו שורפים סוכר בשביל אפשקט השבירה רק עם קיק מטורף של זעתר שמשנה הכל ונותן טעם ייחודי.

מה צריך?

470 גר' שמנת מתוקה

100 גר' סוכר

1.5 כפית תמצית וניל איכותית

6 גבעולי זעתר טרי

5 חלמוני ביצה גדולים

קורט מלח

סוכר חום דמררה להגשה

איך מכינים?

בסיר מרתיחים את השמנת, 50 גר' סוכר, מלח וניל וזעתר. מורידים מהאש ומניחים בצד ל-10 דק'. בינתיים טורפים את החלמונים, ושאר הסוכר עד שהמסה בהירה וסמיכה (אפשר במיקסר עם בלון הקצפה). מוודאים ששתי הבלילות באותה טמפרטורה ומסננים את הבלילה. בתבנית עמוקה, מסדרים 4 תבניות ברולה ומוזגים את המסה כמעט עד קצה תבניות הברולה. מכניסים את המגש לתנור, ומוזגים מים אל תוך המגש (שלא ייכנסו לתבניות עם הקרם) בערך עד חצי מגובה התבניות. אופים בתנור שחומם מראש ל-150 מעלות, 35-40 דקות עד שהקרם מתייצב והמרכז נהיה מעט רך. מקררים בין 3 שעות עד יומיים במקרר. להגשה, מפזרים שכבה יפה ואחידה של סוכר חום דמררה מעל הברולה ושורפים עם ברנר או בתנור על אפליקציית "גריל" לדקות ספורות.

קרם ברולה

קרם ברולה צילום: vm2002,Shutterstock

עוף בזעתר

מכירים את זה שבאלכם לרענן את שולחן השבת שלכם, שנראה כל שבוע אותו דבר? ככה זה אצל כולנו. אין מתכון יותר טוב מזה לשבועות שכאלו. קל, טעים ומרענן.

מה צריך?

קילו עוף (פרגיות/ שוקיים)
בצל
כפית מלח גס
הרבה שמן זית
כף גדושה זעתר (אפשר יותר, לפי הטעם)

איך מכינים?

בסיר בישול איטי או בסיר רגיל על אש הכי נמוכה שמים שמן זית (הרבה כי הזעתר סופח אותו), בצל חתוך, עוף, מלח וזעתר ופשוט מבשלים עד שמוכן. לא נעים מכמה זה קל.

זעתר

זעתר צילום: Nedim Bajramovic,Shutterstock