נמל, מנות יווניות וטברנה: המסעדה באשדוד שתגרום לכם להרגיש בסלוניקי

אוכל מצויין, שירות אדיב ומוסיקה חיה: הסלון היווני באשדוד מספק את החוויה האולטימטיבית למי שמאס בבתי הקפה הרגילים ורוצה אוכל טוב עם נוף על הים שישכיח מכם את המלחמה לכמה רגעים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 23/01/24 10:33 יג בשבט התשפד

נמל, מנות יווניות וטברנה: המסעדה באשדוד שתגרום לכם להרגיש בסלוניקי
הסלון היווני באשדוד, צילום: יובל אליאס

מי מאיתנו לא אומר פעם בכמה ימים בתקופה האחרונה "ואי, איך יתאים לי איזה חופש לחו"ל עכשיו", ואז קולט שאנחנו במלחמה, חצי מהמדינה במילואים ורוב העולם לא כל-כך מחבב אותנו עכשיו? אז בדיוק בשביל מצבים כאלה, שרק רוצים לברוח לערב של כיף ולהרגיש בפלנטה אחרת, כדאי להכיר את מסעדת "הסלון היווני" באשדוד.

נתחיל מהמקום עצמו - ממש על קו החוף, קרוב לנמל עם ריח של ים באוויר, כזה שגורם לך להרגיש באי יווני. העיצוב של המסעדה הוא יפהיפה ומיד מכניס לאווירה היוונית שניסו לייצר בהצלחה במקום.

הסלון היווני

הסלון היווני צילום: יובל אליאס

אבל בואו נדבר תכלס? באנו בשביל לאכול. הדבר שאהבתי במיוחד במקום הוא האפשרות לאכול סוף סוף אוכל חלבי איכותי. בדרך כלל אנחנו נוטים ללכת לבתי קפה עם תפריט סטנדרטי ומשעמם, האוכל היווני האיכותי והמגוון במקום היה שינוי נצרך וכיפי.

למנה הראשונה לקחנו את הבייגל של המקום עם מגוון מאזטים (כמו סלטונים) שהיה פשוט מעולה, הבייגל היה חם מהתנור, וליד מגוון של מטבלים. אני אישית ממליצה על המיקס זיתים (בכל זאת אווירה של יוון) החציל היווני שמגיע עם פטה מעולה וצלחת חריפים למי שאוהב.

הבייגל והמאזטים

הבייגל והמאזטים צילום: יובל אליאס

אחרי זה עברנו למנה הראשונה, אני מקווה שתקשיבו לי פה כי אני מודיעה חד וחלק - מעולם לא טעמתי כזה דבר - תזמינו את החלומי! (55 ש"ח) נכון, זה קלאסי של בתי קפה רגילים, גם אני חשבתי "מה כבר יכול להיות מיוחד בגבינת חלומי מטוגנת?", אבל המלצר התעקש ותודה לאל שהקשבנו לו, כי זה היה 10 רמות מעל כל מה שטעמתי. מגיע עם ריבת שרי ביין, פשוט וואו. חוץ מהחלומי, גם המאפה קריספי פטה (58 ש"ח) מעולה, מה שמכונה ביוון "מאפה 12 האלים". מדובר בגבינת פטה איכותית עטופה בבצק פילו עם דבש, שקדים וצ'ילי שנותן למנה קיק מעניין בפה, פשוט חלום.

קריספי פטה

קריספי פטה צילום: יובל אליאס

לגבי העיקרית, כמובן שכיאה למסעדה יוונית שממוקמת על הים חייב לקחת איזה דג איכותי, בהמלצת המלצרית הלכנו על פילה (פחות אנשים של דג שלם) מוסר (149 ש"ח), שהגיע עם תפו"א שלם במדורה, רוטב שמנת, עגבניות וזיתים. אני אומרת באחריות, לא טעמתי בחיים דג כזה: הרי הסוד בדג טעים זה פשוט מידת עשייה, אם הדג טעים לכשעצמו והוא לא צריך הרבה ופה זה היה בול. חתיכה גדולה ועסיסית, נגיעה שמנת ותפוח אדמה מושלם היה פשוט עיקרית מעולה.

פילה דג חלומי

פילה דג חלומי צילום: יובל אליאס

לקינוח המשכנו את הקו של הארוחה עם גלידת יוגורט יווני שהגיע עם זיגוג של ריבת חלב ופירות יער: מצד אחד מתוק אבל לא מדי, קר ומרענן ולא כבד בבטן, סיום מושלם. לאורך כל הארוחה שתינו קוקטיילים מעולים שכמובן מכינים בבר של המקום - פשוט תגידו למלצר מה הטעמים האהובים עליכם והוא כבר ידאג לכם. לנו הוא קלע בול.

גלידת יוגורט

גלידת יוגורט צילום: יובל אליאס

קוקטיילים מעולים

קוקטיילים מעולים צילום: יובל אליאס

בימי חמישי המקום הופך לחגיגה של ממש: זמר ונגנים חיים שמנעימים את הזמן עם בוזוקי עוברים בין הסובבים, אנשים קמים לרקוד ומלצר עובר עם קנקן ענק ומחלק לכולם צ'ייסרים של אוזו, כיאה לטברנה יוונית אמיתית. כולם לבביים, כולם שמחים. מי שרוצה ערב שלם של התנתקות מהמצב, כיף ואוכל מעולה: זה המקום בשבילכם.