פעם אחת ולתמיד: איך מכינים קפה שחור

בין אם אתם חיילים בשטח או יושבים בבית, אם אתם אוהבים קפה שחור, בואו לגלות מה הדרך הטובה ביותר להכין אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 12:45 ה בשבט התשפד | עודכן בתאריך 25/01/24 14:18

פעם אחת ולתמיד: איך מכינים קפה שחור
הכי מושלם, צילום: okanakdeniz,Shutterstock

מסתבר שיש סודות סביב הכנת הקפה השחור או איך שחלק קוראים לו "קפה טורקי". כל אחד יספר לך מה הדרך הטובה ביותר להכין את הקפה אבל הסוד הוא פשוט בערבוב.

קצת היסטוריה

לפי הסיפורים, הקפה הגיע לטורקיה על ידי שני סוחרים סורים בשנת 1555. לאחר קרב וינה בשנת 1683, שבו הפסידה האימפריה העות'מאנית, השאירו הטורקים שקים רבים של קפה. מנקודה זאת נפוץ המונח "קפה טורקי", על שם הטורקים המקפידים על קלייה והכנת קפה מסורתית. קפה טורקי מיוצר מפולי קפה ערביקה שנקלים עד לשלב שאחרי הפיצוץ הראשון ועל ידי כך מקבלים צבע בהיר. לאחר מכן הפולים נטחנים דק מאוד כדי שיימסו מהר במים ולעיתים מוספים להם את התבלין הל. בישול הקפה יחסית ארוך כדי להפיק את מרב הטעמים.

השיטה הטובה ביותר להכנת קפה שחור

כמו שאמרנו, אין דרך אחת להכנת הקפה. אבל הדרך המסורתית אומרת שיש להרתיח את המים בנפרד מהקפה. לשים בכוס 2 כפות קפה, לשפוך עליו מים רותחים ולערבב. להמתין שהגרגרים ישקעו והקפה מוכן

קפה שחור משובח

קפה שחור משובח צילום: Raina Aniar,Shutterstock

כמה טיפים להכנת הקפה המושלם

1. ערבוב מלמעלה. בניגוד לסתם ערבוב של הקפה עם כפית, שימו לב, זה לא מצחיק, נסו לערבב עם הכפית רק את החלק העליון של הקפה. ערבוב החלק העליון מוסיף אוויר לתערובת ובכך נוצרת הקצפה או לפי הטורקים – 'קימאק' – קצף קפה משמעותי.
2. הקפידו לשמור את שקית/קופסת הקפה אטומים כדי לשמור על הטריות. יש שמעדיפים לשמור את הקפה במקפיא
3. סוכר מוסיפים לקפה בסוף, אחרי שמזגתם מים על הקפה. כן, יש לזה משמעות
4. יש לתת למים להגיע לנקודת רתיחה אבל לא לאפשר ששלב הרתיחה יהיה ארוך כדי להימנע מהופעת טעם מריר "שרוף" שמחליף את המרירות הטבעית הנעימה של הקפה.
5. תנו לקפה שניה להתקרר לפני שאתם שותים את הלגימה הראשונה