השוקולד הקטן של ארומה פיצח את הנוסחה שאף בית קפה אחר לא קלט

הוא קטנטן, חלבי וסתמי לחלוטין, אבל גם הסיבה היחידה לכך שאת הקפה שלי אני תמיד קונה בארומה. הגיע הזמן שנדבר על השוקולד הקטן שפיצח את הנוסחה הגאונית של בתי הקפה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 02/01/24 19:22 כא בטבת התשפד

השוקולד הקטן של ארומה פיצח את הנוסחה שאף בית קפה אחר לא קלט
קפה עם שוקולד של ארומה, צילום: Nati Shohat,FLASH90

הגיע הזמן שנדבר על השוקולד הקטן של ארומה. רשת בתי הקפה קיימת בישראל כבר 30 שנה, ואף בית קפה אחר עוד לא למד את הנוסחה המנצחת שגורמת לארומה להיות, פעם אחר פעם, המקום שהכי כיף לקנות בו קפה. זה לא משהו מיוחד בשוקולד עצמו - קוביית שוקולד חלבי רגילה לגמרי - אלא עצם הבחירה להגיש אותו לצד כל כוס קפה שנמכרת במסעדה.

קפה הוא לא רק משקה מעורר, טעים, שילוב של גרגירים עם חלב וקצף, אלא חוויה של ממש. תופעת ה"קפה ומאפה" שמאמצים כל בתי הקפה (וקיימת גם בארומה, בלי קשר) פשוט מפספסת את כל המהות של הקפה. הקפה - וזה לא משנה אם מדובר באספרסו, קפוצ'ינו או נס על חלב - הוא האירוע. ברגע שאוכלים לצידו מאפה ממולא בשוקולד או בממרח שקדים, זה כבר הופך לסיפור אחר לגמרי. המאפה, טעים ככל שיהיה, משתלט על העניינים וגונב לקפה את כל הפוקוס שמגיע לו.

קפה ושוקולד של ארומה

קפה ושוקולד של ארומה צילום: Nati Shohat,FLASH90

קוביית השוקולד הקטנה של ארומה מצליחה להיות בדיוק זה: קטנה, אבל מספיקה. הרי כל מה שמתחשק לך ליד הקפה זה משהו קטן ומתוק, אבל לא מתוק מדי. כזה שיאזן את המרירות של המשקה אבל לא יעלים אותה לגמרי. הקובייה היא בדיוק בגודל המדויק - ביס אחרי השלוק הראשון, ביס באמצע הקפה, ולא תצטרכו אפילו טיפה יותר מזה.

לא משנה כמה בתי קפה יקיפו סניף אחד של ארומה - בהנחה שהוא כשר - אבחר תמיד בו. ולא בגלל הקפה המיוחד (הוא לא), אלא רק בגלל הקובייה הזאת, שתצטרף לקפה שלי בלי תוספת תשלום (ובמחיר זהה פחות או יותר למתחרים בשוק) ותשדרג את כל החוויה שלי פלאים. לא מאפה, לא פרוסת בראוניז עסיסי, רק קוביית השוקולד של ארומה.

הכותבת לא קיבלה עבור כתיבת הטור ארגז שוקולדים של ארומה ואף לא שובר קפוצ'ינו חינם לכל החיים.