מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מאז פרוץ המלחמה: זינוק של 1,700 אחוז בהזמנת תרופות הרגעה ושינה

מנתוני סיכום השנה של Wolt עולה כי מאז פרוץ המלחמה חל זינוק ברכישת תרופות ללא מרשם כמו גם ציוד היגייני ומוצרים לתינוקות. הישראלים התמכרו לטרנדים - זו כמות קראנץ' הקורנפלקס שנמכרה באפליקציה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 25/12/23 12:43 יג בטבת התשפד | עודכן בתאריך 26/12/23 12:03

מאז פרוץ המלחמה: זינוק של 1,700 אחוז בהזמנת תרופות הרגעה ושינה
בית מרקחת, זינוק בתרופות הרגעה, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

פלטפורמת המשלוחים Wolt מסכמת את שנת 2023 עם כל הנתונים סביב הרגלי הצריכה של הישראלים בשנה החולפת. שנת 2023 תיזכר בראש ובראשונה בשל מלחמת חרבות ברזל. ולהבדיל, אירועים נוספים שאולי נראים כמו היסטוריה רחוקה השפיעו גם הם על הרגלי הצריכה השנה, ובהם טרנדים כמו שיגעון הרולאפס וקראנץ' קורנפלקס.

מעבר לרכישת מוצרים חיוניים על חשבון פינוק ופנאי

עם פרוץ המלחמה ניכר שינוי בהתנהגות הצרכנית ומעבר לרכישת מוצרים חיוניים על חשבון פינוק ופנאי. המלחמה העלתה משמעותית ביקוש לקטגוריות כמו ציוד לחיילים (עלייה של 300%), תרופות הרגעה (עלייה של 1700%) ומוצרים לבית, וכן הוסיפה ביקוש בתחום הפארם והסופרמרקט. לעומת אלה, נרשמה ירידה בקטגוריות כמו איפור (-30%) ואמצעי מניעה (-16%). כמו כן, מתחילת המלחמה חלה עלייה של 68% בהזמנת תרופות ללא מרשם דרך רשת Be.

שירות וולט

שירות וולט, הישראלים שינו הרגלים. צילום: Nati Shohat/Flash90

הקטגוריות בהן נראה השינוי המשמעותי ביותר בחודש הראשון למלחמה

זינוק בצריכת מוצרים לחיילים:

570% עלייה בסוללות ומטענים

300% עלייה ברכישת מוצרי עזרה ראשונה

270% עלייה בדוחי יתושים

270% עלייה בדיאודורנטים לגבר

230% עלייה באטמי אוזניים

זינוק בצריכת מוצרים מרגיעים בהשוואה לשגרה:

560% עלייה בצמחי מרפא והרגעה (כמו רסקיו)

370% עלייה בחטיפים

320% עלייה בנרות ריחניים

עלייה במוצרי תינוקות בהשוואה לשגרה:

280% עלייה בדייסות ומחיות

240% עלייה במוצרים לרחצת תינוקות

200% עלייה במוצרי הנקה ותמ"ל