איך לשמור שהציפוי של השניצל לא יפול בטיגון?

יש אומרים שהדבר הכי שווה בשניצל זה הציפוי שלו. אז איך דואגים לציפוי שנדבק ולא נופל בדרך?

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 11:06 ה בטבת התשפד

איך לשמור שהציפוי של השניצל לא יפול בטיגון?
לטגן את השניצל נכון, צילום: Marian Weyo,Shutterstock

אין הרבה אנשים שלא אוהבים שניצל מטוגן חם שיוצא מהמחבת. יש אנשים שמשקיעים ברביכה של השניצל וכאלה שבציפוי, לכל אחד יש את הטריק שלו כדי שהשניצל יצא הכי טוב שאפשר. אין ספק שהדבר שהכי מבאס בזמן הטיגון, זה לראות את הציפוי של השניצל נושר לו במחבת ולא מצליח להחזיק. אז איך עושים את זה נכון?

שימו לב לשניצל

מסתבר שיש חשיבות לעובי השניצל שלכם. שניצלים עבים מידי יכולים לגרום לטיגון לא אחיד מה שיכול לגרום לציפוי לפול. מצד שני גם דק מידי יכול להטגן מהר מידי וגם אז הציפוי יפול.
עוד דבר שצריך לשים לב אליו זה האם השניצל יבש. שניצל לא יבש, יגרום לקמח לא להדבק כראוי ואז גם הציפוי לא יחזיק מעמד. נסו ליבש את השניצל לפני שמתחילים לעבוד איתו.

איך לטגן נכון

איך לטגן נכון צילום: New Africa,Shutterstock

ציפוי השניצל

זה לא משנה איזה ציפוי בחרתם, אם תשימו שכבות עבות של הציפוי, הוא יהיה כבד מדי וקל יותר ליפול. גם ציפוי דק מידי יכול לגרום לכך שהציפוי לא יתפס. השיטה הטובה ביותר לציפוי היא - לטבול את השניצל בקמח, שימו לב שהוא מצופה בשכבה דקה ואחידה. משם השניצל צריך לעבור לטבילה של ביצה (אפשר להוסיף לביצה תבלינים כדי להעשיר את הטעם כמו: צילי, חרדל, אבקת שום ועוד). לאחר מכן השניצל הולך לטבילה בציפוי ומשם לטיגון.

גם לסוג הציפוי יש משמעות - פירורי לחם או כל ציפוי - ככל שהוא דק יותר, הוא יוכל להתפס טוב יותר. ציפוי עבה, יתכן לא יוכל להתפס בשניצל כמו שצריך.

שמן לטיגון

חושבים שסיימתם את המשימה? לא. גם לחום השמן יש חשיבות בטיגון השניצל. השמן צריך להיות חם אפשר לבדוק אם הוא מספיק חם, בכך שתזרקו לאש פירור לחם, אם השמן רוחש סביבו, הוא חם מספיק. טגנו את השניצל כ 2-3 דקות מכל צד וזהו. הוציאו את השניצל לנייר סופג או לרשת ותהנו מכל ביס. יש לכם עוד טיפים? כתבו לנו בתגובות