כועסים על האטימות של העולם?כך תזהו אם הפרות והירקות בסופר גדלו בחו"ל

דווקא עכשיו אנחנו מחפשים את התוצרת הישראלית ובטח בירקות ופירות שאנחנו מגדלים. אז איך תזהו את התוצרת שלנו בסופר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 12:36 כה בחשון התשפד

כועסים על האטימות של העולם?כך תזהו אם הפרות והירקות בסופר גדלו בחו"ל
ירקות בסופר, צילום: shutterstock

בימי המלחמה צצו שווקים מקומיים רבים של תוצרת חקלאית ישראלית וזאת במטרה לעזור לחקלאים בארץ עם התוצרת המקומית. בתחילת המלחמה גם רשתות השיווק שופרסל ורמי לוי הצהירו כי לא ישווקו תוצרת טורקיה ויקפידו על תוצרת ישראלית. עם זאת, כשאתם הולכים לקניות במכולת השכונתית או גם בסופר הקרוב לביתכם. כך תזהו אם הירקות והפירות ישראלים.

קל לזהות את ההבדלים, רק שימו לב

משרד החקלאות מפרסם כי הפירות הבאים הם תוצרת ישראלית בלבד: תמרים, רימונים, בננות, אנונה, אבוקדו, אפרסמון, פרי הדר, תפוח אדמה, סלק, כרוב, כרובית, חציל ודלעת.

בשאר הירקות והפירות - אפשר להבדיל בין תוצרת מיובאת לבין תוצרת ישראלית, באמצעות כיתוב על המוצר, על האריזה או על המדף. כדי לזהות את ההבדלים נצטרך לשים לב :

תפוח, אגס וקיווי – כאשר אנו רוצים לרכוש פירות אלו, יש לשים לב לפרי, ולבדוק האם יש מדבקה על הפרי? אם אין מדבקה או ישנה מדבקה עם כיתוב בשפה העברית, זוהי תוצרת ישראלית.
מדבקה בשפה זרה מסמלת תוצרת מיובאת. תוצרת מיובאת תמיד תלווה במדבקה.

​​​​​​​

ענבים, גזר, פטריות - כאשר אנו רוצים לרכוש פירות וירקות אלו, יש לשים לב לאריזתם, ולבדוק את מקורם. על גב האריזה יצוין האם מדובר בתוצרת ישראלית או תוצרת מיובאת.

עגבניות - קל מאד לזהות עגבניות ישראליות - הן יופיעו על המדפים עם עוקץ (העלים הירוקים שמחברים את העגבנייה לשיח). משרד החקלאות דורש מיבואנים להסיר את העוקץ לפני היבוא כי שם מסתתרים מזיקי העגבנייה.

מלפפון, פלפל, קישוא ובצל:
כאשר אנו רוצים לרכוש פירות וירקות אלו, יש לשים לב למדף עליהם הם מונחים. בימים אלו, רשתות שיווק רבות וחנויות החלו לסמן את המדפים במטרה לתת לצרכנים לבחור ולהעדיף תוצרת חקלאית ישראלית.

שום - שום המיובא מגיע במארז רשת, הוא עובר תהליך הלבנה ושימור, לכן צבעו לבן בוהק והוא קטן יותר משום ישראלי שמשווק בתפזורת, ריחו חזק והוא מלא בטעם וחריפות מורגשים.

ואם עדיין אינכם בטוחים שהנחתם בסל הקניות שלכם פרי או ירק ישראלים, תמיד אפשר לשאול את המוכר/מוכרת: "סליחה, זה ישראלי?"