מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מסעדות העילית הטרפות קיבלו כשרות זמנית כדי לספק אוכל לחיילים

מרגש: מסעדות יוקרה תל אביביות החליטו להתגייס לטובת חיילי צה"ל - וכדי לספק מנות גם עבור החיילים הדתיים, הוציאו במיוחד בתהליך מהיר תעודות כשרות זמניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 20:50 כה בתשרי התשפד

מסעדות העילית הטרפות קיבלו כשרות זמנית כדי לספק אוכל לחיילים
הכשרת מטבחים, צילום: כשרות צהר

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מול חמאס, כל עם ישראל התגייס. לצד מאות אלפים של מתגייסים למילואים - רבים אחרים התגייסו "על אזרחי", כדי לתרום ולסייע בכל מה שאפשר לחיילי צה"ל ולמשפחות העוטף והדרום - במזון, ציוד, אירוח והסברה ברשתות, כל אחד בדרכו ולפי יכולותיו.

אחת מהיוזמות המרגשות שנחשפה היום (ג') היא יוזמתן של מספר מסעדות העילית בתל אביב, שעד כה הגישו אוכל לא כשר והחליטו להכשיר את מטבחיהן על מנת שיוכלו לספק מנות לבסיסים - גם עבור חיילים שומרי מצוות. ביניהם מסעדת אחים בתל אביב, שקיבלה תעודת כשרות זמנית של הרבנות הראשית - שתקפה לשלושה ימים בלבד, והמסעדות A וטאיזו, שקיבלו כשרות זמנית מכשרות צהר.

"מטבחי המסעדות עברו הכשרה מלאה"

מארגון צוהר נמסר כי "בכשרות צהר נרתמו לשיתוף פעולה עם המסעדות, בהן A וטאיזו בתל אביב, שבמהלך פעילותן השוטפת והיומיומית מגישות אוכל לא כשר - והתנדבו לעשייה על מנת לוודא שהאוכל שנשלח למשפחות ולמתנדבים יהיה בכשרות ראויה, כך שניתן יהיה להנגישן עבור כלל לוחמינו בשטח". עוד נמסר מצהר: "מטבחי המסעדות עברו הכשרה מלאה על ידי צוותי הכשרה של כשרות צהר, ומפוקחים על ידי המשגיחים, ובכך אפשרה לאלפי מנות כשרות להגיע לשטח".

לסיכום, נכתב: "צהר קוראים למסעדנים ושפים נוספים שאמונים על מיזמים קולינריים התנדבותיים ברחבי הארץ ללא תעודות כשרות, לפנות אליהם על מנת לסייע בהתנדבות מלאה ולהעניק כשרות".

הצוות שהכשיר את המסעדות

הצוות שהכשיר את המסעדות צילום: כשרות צהר

האם חיילים יכולים לסמוך על כשרות התבשילים שנשלחים לבסיסים?

בנוסף לכך, אחת מן הסוגיות שמעסיקה חיילים דתיים רבים היא כשרות התבשלים שנשלחים עבורם על ידי אזרחים אכפתיים מכל הארץ, האם אפשר לסמוך על כך שנכתב על מאכלים ביתיים שמקורם לא ידוע, "כשר"?. ראש ארגון צהר, הרב דוד סתיו, החליט לתת מענה גם בנושא זה והוציא פסק הלכה, לפיו ניתן לסמוך על כך שמאכל שמי שהכין העיד שהוא כשר - אכן כשר: "בעת הזו ניתן לסמוך על הצהרות המכינים שכן אין להם אינטרס בדבר, ושארית ישראל לא יעשו עוולה ויכשילו את אחיהם".

הפסיקה של הרב דוד סתיו

הפסיקה של הרב דוד סתיו צילום: צילום מסך