אחרי שוויתר על הכשרות והפך לסמל - "קפה קדוש" חוזר לרבנות

קפה קדוש המיתולוגי בירושלים הפך לאחד מסמליו של ארגון "צהר", כשהחליט להיפטר מתעודת הכשרות של הרבנות. כעת הוא עובר מהפך נוסף וחוזר לתעודה המקורית

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 15:58 טז באב התשפג

אחרי שוויתר על הכשרות והפך לסמל - "קפה קדוש" חוזר לרבנות
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בית הקפה "קדוש" בירושלים, ברחוב שלומציון המלכה, קיים משנת 1967. במשך השנים הרבות הוא הפך לאחד מבתי הקפה הפופולריים בעיר. לפני כשנתיים החליטו בבית הקפה לוותר על הכשרות של הרבנות ולעבור לכשרות של ארגון "צהר", והפכו לאחד הסמלים הבולטים של הארגון.

היום (ה') בית הקפה החליט לעשות מהפך נוסף, ולחזור לתעודת הכשרות של הרבנות. משגיח הכשרות של בית הקפה אישר את הדברים, והודה כי מהיום הכשרות של המקום היא תחת הרבנות.

תור ארוך מחוץ לקפה קדוש בתקופת הקורונה, ארכיון

תור ארוך מחוץ לקפה קדוש בתקופת הקורונה, ארכיון צילום: Hadas Parush/Flash90

לפני שנתיים: קפה קדוש עזבו ברעש גדול את הרבנות

כזכור, לפני כשנתיים הוריד קפה קדוש את כשרות "הרבנות", ועבר לכשרות צהר, בעלי בית הקפה הסבירו בחשבון האינסטגרם את הסיבה שבגינה עזבו את הרבנות: "שום דבר לא השתנה מבחינתנו. אנחנו עובדים עם אותם ספקים ואותם מוצרים" קדוש הוסיף תרעומת על התנהלות משגיחי הכשרות וכתב "'לא הגיוני לבקש ממני לשלם למשגיח שלא מגיע בכל יום, כשהוא לא מוגדר כעובד שלי ולא מוכן להחתים אצבע בכניסה וביציאה, הקש ששבר אותנו היה כשנכנס מפקח וצרח על עובדים מדוע אין מדבקות כחולות עם המילה חלבי על מאפים שלנו''.

קפה קדוש מעוצב בסגנון אירופאי נעים, ומשרה אווירה ביתית. בתפריט תמצאו טעמים שונים ומגוונים, והוא מציע מגוון של מנות פסטה טריות, דגים טריים ומעושנים, קישים, לזניות, סנדויצ’ים, מאפים וקינוחים. אחד הדברים שמייחדים את קפה קדוש הוא שאת כל המנות מכינים במטבח שבמקום. הכל תוצרת ביתית.

כתובת: שלומציון המלכה 6, ירושלים.