בלי לדפוק עליו: 5 טיפים לבחירת האבטיח המושלם

מי לא אוהב את הפרי האדום מבפנים וירוק מבחוץ? לכבוד יום האבטיח הבינלאומי, משק פיין חולק חמישה טיפים לבחירת האבטיח המושלם. ולא, לא צריך לדפוק עליו ולהאזין לצליל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/23 13:59 טז באב התשפג

בלי לדפוק עליו: 5 טיפים לבחירת האבטיח המושלם
אבטיח, צילום: shutterstock

הפרי הירוק מבחוץ ואדום מבפנים הוא אחד הפירות האהובים של הקיץ, אבל רק אם בוחרים אותו נכון. גם לכם ודאי יצא להיתקל באנשים דופקים על אבטיחים בסופר בניסיון למצוא את האחד המושלם, אבל אין כל צורך בזה. אבי פיין, הבעלים של משק פייק, חולק חמישה טיפים למציאת האבטיח המושלם.

1. חפשו את "רשת הקורים"

הכתמים החומים שמזכירים קורי עכביש או מארג מסמנים שדבורים נגעו באבקנים של פרח האבטיח פעמים רבות. ככל שפוזרה כמות גדולה יותר של האבקה, כך האבטיח יהיה מתוק יותר.

2. הבחינו בין אבטיח "זכר" לאבטיח "נקבה"

רבים לא יודעים זאת, אבל האיכרים שמגדלים את האבטיחים נוהגים להבדיל ביניהם על פי המין שלהם. כך, למשל, אבטיחים גדולים ואליפטיים מכונים אבטיחים זכריים ואילו האבטיחים הקטנים והעגולים יותר מכונים אבטיחים ממין נקבה. לאבטיחים "הזכריים" יש טעם מימי והם נוזליים יותר, ואילו האבטיחים "הנקביים" מתוקים יותר.

צילום: shutterstock

3. חפשו את הכתם הצהבהב

הכתם הצהבהב שמופיע על האבטיח הוא למעשה החלק עליו נח האבטיח על הקרקע במטע. ככל שצבע הכתם נוטה יותר לקרמי-צהוב, כך האבטיח מתוק יותר. אם הכתם בהיר או על גבול הלבן, סיכוי גבוה שהאבטיח יהיה פחות מתוק.

4. בדקו את הגבעול

גבעול חום ויבש מסמן כי האבטיח בשל לחלוטין. אם הגבעול גמיש יחסית ובצבע ירקרק, יש מצב שהוא נקטף מוקדם מדי ועדיין לא לגמרי הבשיל, כלומר לא מתוק מספיק.

5. שימו לב לגודל האבטיח

אף פעם אל תבחרו באבטיח הכי גדול וגם לא באבטיח הכי קטן. במקום זאת, לכו על אבטיח בגודל בינוני. בנוסף, שימו לב כי לא משנה באיזה גודל אבטיח בחרתם, הוא תמיד צריך להרגיש כבד ביחס לגודל שלו.